۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

مهمانی‌های شبانه برای فریب‌های میلیاردی

رئیس باند گاما در حالی که سوار بر خودروهای گرانقیمت به فریب جوانان غرب مازندران دست می‌زد از سوی پلیس به دام افتاد.
کد خبر : ۱۵۳۰۴۱
صراط: این مرد که از تبهکاران سابقه‌دار است، با طراحی نقشه‌های زیرکانه‌ای اقدام به کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی کرده بود.

عملیات ردیابی و بازداشت این شیاد حرفه‌ای 10 روز طول کشید و در این مدت مأموران به صورت نامحسوس وی را تحت نظر داشتند.

سرهنگ شمس‌الدین کرمانی در این‌باره گفت: کلاهبرداری به نام میثم پس از 10 روز عملیات تعقیب و مراقبت پلیس آگاهی نوشهر دستگیرشد.

وی افزود: این کلاهبردار تنها در یک شکارش بیش از 300 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس نوشهر با اشاره به نحوه فعالیت این کلاهبرداری اظهار داشت: اعضای این باند در قالب یک شرکت هرمی به‌نام گاما که دفتر اصلی این شرکت در لندن انگلیس و دفاتری نیز در اصفهان و شیراز داشته فعالیت و کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: اعضای این باند با استفاده از فضای مجازی و با پوشش سرمایه‌گذاری وارد منطقه شمال و شهر نوشهر می شدند و با برپایی مجالس و مهمانی‌ها و استفاده از خــودروهایی مثل پورشـه و لکسوس و بی‌ام‌و چهـره فریبنده ای از خود در اماکن عمومی نشان می‌دادند و با استفاده ازهمین فضاسازی اقدام به کلاهبرداری و خرید و فروش زمین و دریافت پول از مردم می‌کردند. سرهنگ کرمانی افزود: سرشاخه اصلی این باند کلاهبرداری مردی به‌نام میثم بوده و 36 زن و مرد نیز از اعضای این باند بودند که به‌طور شبکه‌ای فعالیت داشتند.

رئیس پلیس نوشهر با هشدار به مردم و عدم اعتماد به شرکت‌های غیرمجاز و افراد ناشناس عنوان داشت: با توجه به توریست پذیری منطقه شمال ایران اکثر باندهای کلاهبرداری در پوشش سرمایه‌گذار وارد منطقه شده و با سوءاستفاده از اعتماد ساکنان بومی و جلب نظرشان مبادرت به کلاهبرداری‌های میلیاردی می‌کنند.