۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

پاسخ پیگرینی به اتهام خوش‌شانسی سیتی

سرمربی منچسترسیتی پس از پیروزی خانگی تیمش برابر کریستال پالاس و صدرنشینی در جدول رده‌بندی لیگ برتر، این موضوع که آبی‌پوشان شهر منچستر با خوش‌شانسی بازی را برده‌اند نادرست دانست.
کد خبر : ۱۵۳۰۷۱
صراط: تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته نوزدهم لیگ برتر انگلیس و در خانه خود با نتیجه یک بر صفر از سد کریستال‌پالاس گذشت که این نتیجه دهمین پیروزی آبی‌‌پوشان شهر منچستر در یازده بازی اخیرشان را رقم زد.

به لطف این پیروزی سیتی به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس صعود کرد تا این فرصت را داشته باشد که سال 2014 را به عنوان قهرمان نیم فصل آغاز کند. با این حال برخی خبرنگاران در کنفرانس خبری بعد از بازی بحث خوش‌شانس بودن سیتی برای کسب 3 امتیاز این بازی خانگی را مطرح کردند که برای مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی این تیم خوشایند نبود.

پیگرینی در واکنش به این موضوع گفت: فکر نمی‌کنم بردی که در این بازی کسب کردیم به لطف خوش‌شانسی‌مان بوده باشد. یک تیم 90 دقیقه تلاش کرد بازی کند و دیگر جلوی دروازه‌اش در لاک دفاعی فرو رفته بود. بعد از بازی برابر لیورپول در هفته هجدهم همین که بدانید باید چطور یک بر صفر ببرید هم مهم است. این 2 بازی کاملا با یکدیگر متفاوت بودند اما اطمینان داشتم این بازی هم آسان نخواهد بود. بازی برابر تیمی که علاقه‌ای به فوتبال بازی کردن ندارد بسیار سخت است.

پیگرینی افزود: تیم ما به اندازه کافی برای تیمی که با 10 بازیکن‌اش در محوطه جریمه خود دفاع می‌کرد، سرزنده نبود. دلیل اینکه چرا کریستال پالاس می‌خواست اینگونه بازی کند را می‌دانم. بازی برابر چنین تیمی سخت است به خصوص زمانی که چندان سرحال نباشید. اینکه تیمی داریم که می‌تواند بازی را یک بر صفر ببرد مهم است.

سرمربی شیلیایی من‌سیتی با ابراز رضایت از وضعیت تیمش در تمامی رقابت‌ها تصریح کرد: در جام اتحادیه ما به نیمه نهایی رسیده‌ایم. هفته آینده در جام حذفی بازی داریم و در لیگ قهرمانان نیز در جمع 16 پایانی هستیم. علاوه بر این‌ها اکنون صدرنشین لیگ برتر نیز هستیم. شاید 8 بازی پیش هیچ‌کس باور نمی‌کرد سیتی بتواند 6 امتیاز اختلافش با آرسنال را جبران کند. حالا این روند را باید ادامه دهیم چون تنها نیمی از فصل گذشته است. نیم فصل دوم هم مانند نیم فصل اول خواهد بود و در آن 5 یا 6 تیم برای قهرمانی خواهند جنگید.

منبع: تسنیم