۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
شواهدی برای تعمدی بودن حادثه

بیانیه کانون توحید لندن درپی آتش‌سوزی مشکوک

به دلیل حوادثی که برای مراکز اسلامی و اعضا انجمن اسلامی نظیر ضرب و شتم خانم زهرا کاظمی صالح اتفاق افتاده بود، تعمدی بودن این حادثه نیز دور از ذهن نیست.
کد خبر : ۱۵۳۰۹۴
صراط: انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) با صدور بیانیه ای نسبت به آتش سوزی مشکوک در محل برگزاری جلسات این انجمن واکنش نشان داد.

به گزارش صراط، کانون توحید لندن روز دوم دی ماه امسال به طرز مشکوکی به آتش کشیده شد. این در حالی است که در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، بر شمار حملات به مساجد و مراکز اسلامی در شهرهای مختلف انگلیس افزوده شده است.
در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان لندن آمده است:

بسم الله الرئوف الرحیم
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت دهه آخر صفر و آرزوی قبولی عزاداریهای شما در محضر خداوند متعال
با نهایت تاسف اعلام میداریم طی آتش سوزی مشکوک که در روز دوشنبه 23 دسامبر ساعت 7:30 بامداد مقارن با اربعین حسینی در انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) رخ داد قسمتی از سالن اجتماعات کانون توحید در آتش سوخت. شایان ذکر است طبق سنت دیرینه فعالیت های انجمن برای برگزاری برنامه های هفتگی خود در روزهای شنبه، آخرین روز استفاده از کانون توحید لندن در روز شنبه مقارن به 21 دسامبر بوده است.
حادثه اتش سوزی از شهرداری منطقه به اطلاع مسئولین انجمن اسلامی دانشجویان رسید که مسئولین ذیربط و تعدادی از دانشجویان به محض مطلع شدن از خبر در محل حادثه حاضر شدند و زمانی رسیدند که حریق توسط آتش نشانان مهار شده بود و شواهدی  که در مرکز آتش سوزی بود بر خلاف قوانین به بیرون انتقال داده شده بود.
مسئولین آتش نشانی و پلیس در گزارش مقدماتی خود در محل حادثه حریق را غیر عمد گزارش کردند در صورتیکه اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در پایان هر برنامه کلیه وسایل برقی و برق اصلی ساختمان را قطع کرده و کلیه مسائل ایمنی را رعایت میکنند که همین امر باعث میشود نظریه غیر عمد بودن حادثه بسیار بعید باشد.
از سوی دیگر به دلیل حوادثی که در چند سال اخیر برای مراکز اسلامی از قبیل آتش سوزی ساختمان انجمن اسلامی دانشجویان لیورپول توسط گروه های افراطی  و برخی مشکلات برای اعضا انجمن اسلامی نظیر ضرب و شتم خانم زهرا کاظمی صالح همسر دبیر سابق انجمن اسلامی لندن اتفاق افتاده بود، تعمدی بودن این حادثه نیز دور از ذهن نیست.
از انجایی که پرونده حادثه آتش سوزی کانون توحید همچنان در دست بررسی و  تحقیق  است هنوز اطلاعی از عمدی بودن با غیر عمد بودن آن در دست نیست و ما منتظر تکمیل گزارش مسئولین هستیم و به محض اطلاع از علل وقوع حادثه نتیجه را به اطلاع دوستان و یاران همیشگی انجمن اسلامی لندن (کانون توحید) میرسانیم.
به اطلاع کلیه علاقمندان و شرکت کنندگان در  جلسات کانون توحید میرسانیم دانشجویان ولایتمدار و ایرانیان مسلمان مقیم انگلستان همچنان ثابت قدم با اتکال به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مد ضله العالی) همچنان جلسات نشستهای دانشجویی و مراسم های مذهبی و ملی خود را در سالن طبقه پایین کانون توحید برگزار میکنند. در ضمن کلاسهای متعددی که در سالن پایین کانون توحید برگزار میشده همچنان دایر و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
با تشکر و احترام
التماس دعا  
علي ابهری
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان  لندن (کانون توحید)