۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰

دولت جشنواره‌ مرتبط با «۹ دی» را تعطیل کرد

با وجود اینکه فراخوان سومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت تیرماه سال جاری منتشر شد، گویا با حضور معاونت جدید هنری طومار آن پیچیده شده است.
کد خبر : ۱۵۳۱۱۲
صراط: پس از فتنه 88 و راهپیمایی پرشور مردم در 9 دی ماه، هنرمندان نیز فعال شدند و اتفاقات زیادی در حوزه‌های مختلف با عنوان محوریت 9 دی شکل دادند؛ یکی از این اتفاقات «یادواره هنری تجلی بصیرت» در معاون هنری وزارت ارشاد بود که دو دوره آن در بخش‌های موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی برگزار شد.

در ادامه راه دو دوره آن با حمایت معاونت هنری و دبیری حمید شاه‌آبادی برگزار شد و توانست ضمن کسب تجربه به برنامه‌ریزی برای بلند مدت و ایجاد فرهنگ بصیرت دست یابد که این امر در گرو ادامه «یادواره تجلی بصیرت» بود که با تاکید دولت گذشته نیز همراه بود.

روزها گذشت، مردم سال 88 و راهپیمایی 9 دی را فراموش نکردند و دولتی جدید با رای مردمی انقلابی به صحنه آمد.اما اکنون با وجود اینکه فراخوان سومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت تیرماه سال جاری منتشر شد گویا دیگر دولت جدید و معاون امور هنری وزارت ارشادش اعتقادی به برگزاری این جشنواره‌ ندارد  و بی‌آنکه حرفی از آن زده شود، در سکوت خبری قصد عبور از آن را دارد.

طبق فراخوان قرار بود در سومین گام «یادواره تجلی بصیرت» تمام استان‌های کشور درگیر برگزاری این جشنواره شوند تا بتوان از تمام پتانسیل هنرمندان برای ترویج فرهنگ 9 دی استفاده کرد.

بر اساس این فراخوان فردا 9 دی ماه باید اختتامیه این یادواره برگزار می‌شد اما چنین نشد و گویا یادواره هنری تجلی بصیرت برای همیشه تعطیل شده است.
منبع: فارس