۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

وقتی کاشان همه حسین(ع) شد+تصاویر

کاشان یکی از شهرستان‌هایی بود که در نهم دی به دفاع از حریم حسینی برخاست و تصویری ماندگار از خود در کتاب عاشوراییان بر جای گذاشت.
کد خبر : ۱۵۳۲۰۵

صراط:  تقویم ملت ایران نهمین برگ از روزهای نخست آخرین فصل سال را با نمادی خاص در حافظه خود جای داده است؛ روزهای سردی که با حضور ملت گرم شد و زمستانی که با نسیم بصیرت‌آفرین «حماسه» بوی بهار گرفت.

در این میان مردم کاشان نیز چون سایر نقاط کشور به صحنه آمدند و در دی‌ماه 88 در قالب حضور در دو راهپیمایی متوالی خشم خود را نسبت به هتاکان به ساحت سالار شهیدان و همچنین نظام جمهوری اسلامی نشان دادند.

یکی از مسئولان اجرایی برگزاری راهپیمایی نهم دی‌ماه سال 88 در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: علاوه بر حضور خودجوش مردم کاشان در راهپیمایی ماندگار نهم دی ماه، میزان حضور و شرکت انبوه و کم‌نظیر مردم شهرستان‌ کاشان در این راهپیمایی انقلابی یکی از ویژگی‌های مهم حضور عاشورایی مردم کاشان در دی ماه سال 88 بود.

حمید رضازاده با بیان اینکه مردم کاشان در هر دو روز هشتم و نهم دی ماه سال 88، برای حمایت از نظام اسلامی و محکوم کردن هتاکان به ساحت امام حسین(ع) یکپارچه به صحنه آمدند ابراز داشت: این در حالی بود که حتی در برخی از کلان‌شهرها نیز تنها یک روز این اجتماع انقلابی شکل گرفت که این نشان‌دهنده پیشگامی و البته استمرار حضور مردم دارالمؤمنین در حرکت خودجوش نهم دی بود.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در روز هشتم دی ماه سال 88 مسیر راهپیمایی از مسجد وثوقی به سمت بیت نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان بود عنوان کرد: در روز نهم دی ماه هر دو میدان کمال‌الملک و پانزده خرداد کاشان مملو از جمعیت بود و راهپیمایی باشکوهی  به سمت چهارراه آیت‌الله کاشان شکل گرفت.

رضازاده با رد حضور سازماندهی شده شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نهم دی سال 88 متذکر شد: در این راهپیمایی طیف‌ها و افراد با سلایق گوناگون سیاسی حضور داشتند و نمی‌توان این عزم ملی را به حرکت قشری خاص محدود کرد.

روایت تصویری حماسه مردم کاشان در روزهای هشتم و نهم سال 88 را در زیر می‌بینید:

 

منبع: فارس
برچسب ها: کاشان ساحت صراط