۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸

حمله‌اردوغان‌به‌دادستان‌مسئول فسادمالی

نخست وزیر ترکیه امروز با حمله به مخالفان خود گفت اتهامات مالی علیه تجار و دولت ترکیه در روزهای گذشته میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد ترکیه وارد کرده است.
کد خبر : ۱۵۳۲۳۳
صراط: به نقل از بلومبرگ ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی در جمع هواداران خود با حمله به دادستان مسئول تحقیق درباره فساد مالی گفت: اتهامات مالی علیه تجار و مقامات دولتی میلیارد ها دلار به اقتصاد ترکیه خسارت وارد کرده است.

اردوغان 59 ساله که در 2 روز گذشته 10 سخنرانی عمومی داشته است در جمع هواداران خود در شهر آکیسار در غرب ترکیه مخالفان خود را به باندی تبهکار در درون سیستم اداری ترکیه تشبیه کرده و خطاب به آنان گفت: اتهامات شما به اقتصاد ترکیه ضربه می زند و اقدامات متقابل را تشدید می کند.

وی که بعد از بروز بحران اخیر اقدام به عزل و جابجایی 10 نفر از اعضای کابینه خود کرده است در بخشی از اظهاراتش در جمع طرفداران خود گفت: فساد در حزب توسعه و عدالت جایی ندارد و دولت هر کسی را که در فساد دست داشته باشد نخواهد بخشید حتی اگر فرزندان  من باشند.

اردوغان گفت: یک روز آنها گفتند پارک گزی و شیشه ها را شکستند امروز هم می گویند فساد مالی و شیشه ها را می شکنند ، این بازی ها موفق نخواهند بود و پاسخ لازم را در 30 مارس (انتخابات محلی) به آنها خواهیم داد.

وی مخالفان خود را متهم به خیانت به ترکیه با کمک سفته بازان و زمین خواران کرد.

منبع: مهر