۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

اظهارات وزیرسابق فرهنگ درسالروز 9 دی

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور گسترده و با غیرت مردم در روز نهم دی‌ماه، آتش فتنه را فرونشاند.
کد خبر : ۱۵۳۴۶۴
صراط:  سید محمد حسینی عصر امروز در جمع مردم سمنان اظهار کرد: 9 دی فریاد بصیرت ملت ایران و روز تجلی بصیرت و اوج حماسه و شکوه عزت و اقتدار ملت ایران است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ملت ایران بعد از تحمل هشت ماه آشوب و فتنه و تبلیغات سنگین دشمن که با همراهی مزدوران داخلی آنان انجام شد و پس از آن‌همه اتفاقات تلخ در مناسبت‌های مختلف و هتک حرمت ارزش‌های انقلاب و اسلام، در روز نهم دی ماه به صحنه آمده و آتش فتنه را فرو نشاندند.

حسینی با اشاره به اینکه ملت ایران یکپارچه از ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام دفاع کردند گفت: مردم در 9 دی مانند دفاع مقدس و در سایه رهنمود‌های رهبر خود، یکپارچه کنار هم آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

وی افزود: ملت با این حضور مثال زدنی خود در 9 دی سال 88 به دنیا پیام داد که همواره در سنگر انقلاب و پیرو ولایت و رهبری بوده و صحنه را ترک نمی‌کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ملت ایراندر روز 9 دی بصیرت خود را به رخ دنیا کشید به آیات متعدد قرآن درباره دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: در قرآن بیش از 300 آیه درباره منافقان آمده است و همواره باید مراقب منافقان داخلی بود.

حسینی بیان کرد: خداوند مایه‌های بصیرت و بینش را در فطرت انسان‌ها قرار داده است و ملت همواره باید از حوادث اطراف خود تحلیلی درست داشته باشد.

نسبت داشتن با بزرگان دلیل مصونیت نیست

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درس‌های عبرت آموز قرآن درباره انحراف و زیرپاگذاشتن ارزش‌ها اظهار کرد: نسبت داشتن با بزرگان مصونیت ایجاد نمی‌کند.

حسینی بصیرت را لازمه تصمیم درست مسلمانان عنوان و تصریح کرد: کسی که در مکتب اسلام رشد کرده است باید اهل بصیرت باشد.

وی با بیان اینکه ساده انگاری و ساده اندیشی در مکتب اسلام جایگاهی ندارد افزود: از نگاه امام علی(ع) انسان بصیر کسی است که بشنود و فکر کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم ایران در 9 دی سال 88 با پیوند ناگسستنی خود با انقلاب و رهبری نشان دادند که جنگ نرم دشمن بر روی آنان تأثیری نداشته است صریح کرد: بصیرت مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را از پیچ های خطرناکی به سلامت عبور داد.

منبع: تسنیم