۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

مخالفت اسرائیل با پیشنهاد جان کری

«ما باید در کرانه باختری حضور داشته و جلوی آموزش نسل جدید فلسطینی ها به شیوه کنونی را بگیریم...»
کد خبر : ۱۵۳۵۹۸
صراط: موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس با پیشنهاد امنیتی جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مورد کرانه باختری مخالفت کرد.

آقای کری خواستار این شده که اسرائیل حضور امنیتی خود در کرانه باختری را کاهش داده و به جای آن از تکنولوژی های پیشرفته ای مانند پهپاد و ماهواره برای حفظ امنیت خود استفاده کند.

اما موشه یعلون، طی سخنانی در یک کنفرانس اقتصادی، صریحا به پیشنهادات جان کری اشاره و گفته که چنین اقداماتی نمی تواند امنیت ما را تامین کند.

جروزالم پست (jpost) در تحلیل سخنان موشه یعلون می نویسد: این مخافت، نشان از بن بستی سخت در پروسه دیپلماسی با تشکیلات خودگردان فلسطین و تلاش های آمریکا برای تحقق صلح اسرائیلی- فلسطینی دارد.

براساس این گزارش، وزیر جنگ اسرائیل گفته ما باید در کرانه باختری حضور داشته و جلوی آموزش نسل جدید فلسطینی ها به شیوه کنونی را بگیریم. جوانان فلسطینی با ایده ترور و جهاد آموزش داده می شوند و اینکه اسرائیلی ها هیچ حقی در این سرزمین ندارند.

یعلون ادامه می دهد: اگر این روش آموزش ادامه پیدا کند، تکنولوژی نخواهد توانست هیچ چیزی را متوقف کند. اگر روش آموزشی تغییر نکند، ما با فشارهایی از درون مواجه می شویم و سپس گروه هایی مانند حماس در کرانه باختری ایجاد خواهند شد.

منبع: جام نیوز