۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد:

محاکمه نشدن سران فتنه بی‌عدالتی حکومت نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشابه انحراف برخی خواص در دوران پیامبر(ص) هنوز ادامه دارد.
کد خبر : ۱۵۳۶۵۳
صراط: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشابه انحراف برخی خواص در دوران پیامبر(ص) هنوز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر سه شنبه در مراسم شهادت حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در روستای دهقاید به حوادث سال 88 و حضور مردم در راهپیمائی نهم دی‌ماه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران همواره در مقاطع مختلف حضور خود را در صحنه دفاع از نظام و انقلاب اعلام کرده‌اند و نهم دی‌ماه نیز یکی از این روزهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در مسیر عاشورا و شهدا حرکت می‌کنند و عهد اخوت با هیچ کسی نبسته‌اند، اضافه کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در روز نهم دی‌ماه نشان داد مردم با کسانی که کوچک‌ترین زاویه‌ای نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی پیدا کنند، تعارفی ندارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس نقش خواص در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: برخی از خواص در زمان حیات حضرت محمد(ص) انحرافاتی پیدا کردند که این انحرافات هنوز هم ادامه دارد و نمونه‌های آن را در برخی از رفتارها و فرقه‌ها می‌توانیم ببینیم.

وی با بیان اینکه تنها ماندن ولی فقیه در میدان بیانگر رفتارهای اشتباه خواص است، تصریح کرد: نادرست خواص فقط نباید موجب ازبین رفتن کامل دین و یا به شهادت رسیدن امام یا رهبر شود بلکه تنها ماند ولی فقیه نیز از جمله این رفتارهای ناصحیح است.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تشکیل حکومت اسلامی را به عنوان یکی از مهمترین ماموریت‌های ائمه عنوان کرد و افزود: حضرت امام علی(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) به علت رفتارهای برخی از خواص زمان نتوانست حکومت اسلامی تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه تصمیمات در زمان حضرت محمد نیز بر اساس مصالح حکومت اسلامی گرفته می‌شد، تاکید کرد: معمولا مصلحت های مهم و بزرگ تری موجب می شد تا پیامبر (ص) در برابر برخی تعرضات و اقدامات سکوت کنند و از قدرت وحیانی و اتصال الهی خود استفاده نکنند.

محاکمه نشدن سران فتنه نشان از بی‌عدالتی حکومت نیست

وی تصریح کرد: در سال 88 نیز خواص جامعه کارهایی انجام دادند که مقام معظم رهبری نتوانستند تصمیمی غیر از تصمیمات فعلی اتخاذ کنند و محاکمه نشدن سران فتنه نیز بر اساس فضای موجود اتخاذ شده است و نشان از بی‌عدالتی حکومت نیست.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان های جنوبی کشور اذعان داشت: اگر هرحرکتی غیر از این اقدامات توسط رهبری صورت می گرفت منجر به براندازی نظام و پایمال شدن خون شهدا می شد.

وی ادامه داد: افرادی در سال 88 بود که برای آنها شبهاتی ایجاد شده بود ولی پس از بیانات مقام معظم رهبری آنها از فتنه‌گران فاصله گرفتند و دیگر برنامه‌های انها حضور نیافتند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری با بیان اینکه در آن شرایط زندانی کردن سران فتنه باعث شعله‌ور شدن بحران می‌شد، خاطرنشان ساخت:  رهبرمعظم انقلاب به جای زندانی ومحاکمه کردن سران فتنه شروع به بصیرت افزایی کردند که مسائل برای عده زیادی روشن شد و در تحرکات بعدی فتنه گران مشارکت نکردند.

وی به حمایت‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران اشاره کرد و اظهار داشت: برخی افراد که در گذشته از مسئولان نظام بودند در جریان فتنه مسائلی را مطرح کردند و سعی کردند تا این نظام و انقلاب را با چالش مواجه کنند.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت به سکوت برخی از افراد در این حوادث اشاره کرد و گفت: برخی از افراد نیز ندای رهبر معظم انقلاب را نشنیدند و سکوت کردند که مبادا حرمت ریش سفیدی و آبروی آنها به خطر بیافتد.

نهم دی‌ماه شعار و رویکرد سیاسی و قبیله ای نیست

وی با بیان اینکه نهم دی‌ماه شعار و رویکرد سیاسی و قبیله ای نیست، تصریح کرد: در روز 9 دی‌ماه همه مردم با بصیرت برای دفاع از انقلاب و دین خواهی مطالبی را فهمیدند و به صورت خودجوش به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد افزود: سران فتنه که در دوران جنگ مردم را برای حضور در جبهه دعوت می‌کردند، در سال 88 برای رسیدن به پست و مقام چهار ساله همه ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بسیار زیادی در سال 88 بر کشور تحمیل شد، بیان داشت: نهم دی حرکتی بسیار بزرگ از سوی ملت ایران بود که هرگز نباید آن را فراموش کنیم و این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس بر لزوم هوشیاری ملت تاکید کرد و افزود: ممکن است در اینده نیز شاهد وقوع چنین حوادثی باشیم که بصیرت شاه‌کلید عبور از چنین بحران‌ها و مسائل است.

منبع: مهر