۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
حجت الاسلام کلانتری:باید مراقب فتنه‌های نوظهور باشیم

جریان فتنه 88 قابل پیش‌بینی بود

با توجه به وضعیت کشور و موفیقت‌های ملت و نظام در سال 88، جریان فتنه قابل پیش بینی بود.
کد خبر : ۱۵۳۹۳۲
صراط: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید مراقب فتنه‌های نوظهور باشیم، گفت: سفارتخانه‌هایی همچون انگلیس با فتنه گران همکاری و همفکری داشتند و در ایجاد فتنه 88 نقش ایفا می‌کردند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و استاد معارف اسلامی دانشگاه قم اظهار داشت: سفارتخانه‌های استکبار در سال 88 علاوه بر کارهای معمول، شدیدا در امور داخلی کشور دخالت می‌کردند.

استاد معارف دانشگاه قم تصریح کرد: با توجه به وضعیت کشور و موفیقت‌های ملت و نظام در سال 88، جریان فتنه قابل پیش بینی بود.

حجت الاسلام کلانتری افزود: جریان برانداز در سال 88 با توجه به ماهیت جمهوری اسلامی ایران که بر خلاف ماهیت استکبار است، قصد داشت نظام اسلامی را از بین ببرد و با خیال پوچی که داشتند می‌خواستند به حیات انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل پایان دهند.

کلانتری ادامه داد: در سال 88 با توجه به فضای اخلاقی بدی که ایجاد شده بود، عده‌ای بر موج بی اخلاقی‌ها وبی بصیرتی خواص داخلی سوار شدند و به فتنه 88 دامن زدند.

وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که یک تئوری انگلیسی، امریکایی در دل این فتنه نهفته بود که این تئوری قبلا در چند کشور دیگر هم استفاده شده بود.

کلانتری ادامه داد: تجربه استفاده از تئوری براندازی در کشورهای دیگر دشمنان داخلی و خارجی را به براندازی انقلاب اسلامی ایران امیدوار کرده بود ولی دشمنان ما در محاسبات خود اشتباهی بزرگ کردند و ان عدم توجه به اعتقادات مذهبی مردم و نگاه انان به جایگاه مذهب و روحانیت بود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی پابرجاست، جریان فتنه هم وجود دارد زیرا دشمنان با ماهیت اسلام ناب محمدی ما مشکل دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اضافه کرد: پس از دستگیری فتنه گران و اعترافات آنان نقش صد درصدی سفارتخانه های استکبار به وضوح مشخص شد.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: اگرچه جریان فتنه هزینه های بسیاری به کشور وارد کرد ولی در عاشورای حسینی با خواست خدا، ماهیت واقعی این جریان و سران آن مشخص شد و کسانی‌که تردید داشتند، به اشتباه خود پی بردند.

کلانتری با اشاره به رفتار زشت قانون شکنان در عاشورای حسینی گفت: به آتش کشیدن پرچم امام حسین(ع) و رقص و پایکوبی در روز عاشورا نقطه اوج بی حرمتی فتنه‌گران به اعتقادات مذهبی ملت و توهین به اعتقادات مردم بود که صبر ملت که برای اعتقاداتشان هزاران شهید را تقدیم اسلام کرده بودند را، لبریز کرد.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام سرمایه های بیشماری را برای از بین بردن انقلاب دارند، اظهار داشت: فتنه را تا زمانی که اسلام و انقلاب وجود دارد نمی شود کاملا از بین برد، بلکه باید آن را کمرنگ کرد و به دشمنان و فتنه گران فرصت ابراز اندام نداد.

استاد معارف اسلامی دانشگاه قم تاکید کرد: مردم و مقام معظم رهبری با تدبیری که داشتند قهرمانان از بین بردن فتنه 88 هستند و اراده و قدرت آنها به کمک انقلاب آمد ولی جامعه خواص نمره قابل قبولی در این جریان نگرفته است.

وی ادامه داد: در نهم دی ماه مردم باعث شدند خواص از خواب غفلت بیدار شوند.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه پس از گذشت سالها از جریان فتنه، جرقه‌ای در زیر خاکستر در حال آتش گرفتن است،خاطر نشان کرد: امروز باید مراقب فتنه‌های نوظهور باشیم زیرا کسانی که هم اکنون دم از ارتباط با امریکا و کمرنگ کردن شعار مرگ بر امریکا و ... می زنند، در حال جان دادن فتنه دیگری هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار داشت: سران فتنه اگرچه توسط ملت محاکمه شدند ولی با توجه به ظلم بزرگی که در حق کشور داشتند، باید پاسخگو باشند.

استاد معارف دانشگاه قم خاطر نشان کرد: ما با جریان اصلاح طلبی مشکلی نداریم، و اصلاح طلبی برای ما مقدس است، ولی کسانیکه با تابلوی اصلاحات و اصلاح طلبی می خواهند فتنه دیگری را پایه ریزی کنند باید بدانند که این بار ملت، بسیج، نظام و دولت با آمادگی کامل در مقابل هرنوع فتنه ای می ایستد و واکنش شدیدی به آن نشان خواهد داد.
منبع: فارس