۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

در جلسات داخلی اصولگرایان چه می‌گذرد؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مکانیزم طراحی شده باید واقعا به اتحاد اصولگرایان منجر شود نه آنکه عامل تفرقه آنها را فراهم کند.
کد خبر : ۱۵۴۰۴۴
صراط: امیرحسین قاضی زاده هاشمی درباره درباره جلسات هم اندیشی جمعی از اصولگرایان که با محوریت سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران برگزار می شود، گفت: این جلسات شاکله تشکیلاتی ندارد، متولیان جلسه کسانی را که به نظرشان مناسب و موثر در ایجاد وحدت میان نیروهای اصولگرا هستند، دعوت کردند.

وی افزود: اعضایی که از شورای مرکزی جبهه پایداری در این سلسله نشست ها حضور پیدا می کنند نماینده رسمی این تشکیلات نیستند، اگر بنا به دعوت جریانی گروه ها بود متولیان شورای هم اندیشی نامه رسمی می دادند تا پایداری از میان نیروهای خود نمایندگانی را برای شرکت در آن نشست ها انتخاب کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره خروجی نشست هم اندیشی جمعی از اصولگرایان، تصریح کرد: هر زمان متولیان این جلسات صلاح بدانند وارد گفت و گو با اضلاع اصولگرایی می شوند چون معنی جلسات هم اندیشی این است که "بنشینیم ببنیم چه کار کنیم".

وی ادامه داد: اعضای حاضر در شورای هم اندیشی تا قبل از مذاکره رسمی با جریانات اصولگرا روی متدولوژی و روش کار و فرایند حصول وحدت بحث می کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به اینکه چه طور وقتی نمایندگان رسمی تشکل های اصولگرا در نشست هم اندیشی حضور ندارند این شورا می خواهد مکانیزم وحدت ساز میان اصولگرایان تعریف کند؟، یادآور شد: نفس اینکه عده ای دغدغه دارند که اصولگرایان را دور هم جمع کنند خوب است البته روش کار نباید طوری باشد که منجر به اختلافات بیشتر شود.

وی افزود: سازوکاری که در انتخابات مجلس هشتم (5+6) برای اتحاد اصولگرایان طراحی شد، به لحاظ تعریف وزن اضلاع و ترکیب هیأت داوری مثبت بود و توانست نتیجه بخش باشد اما در انتخابات مجلس نهم مکانیزم جبهه متحد اصولگرایان با ترکیب 7+8 جواب نداد و همین مسئله اختلافاتی را پدید آورد که آثار این اختلافات در انتخابات ریاست جمهوری 92 بارزتر شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال 90 هیچ کدام از اضلاع اصولگرایی به ویژه پایداری منکر ضرورت وحدت نیروهای این جریان نبودند اما روی روش کار بحث داشتند بنابراین باید دقت داشت که مکانیزم طراحی شده واقعا به اتحاد اصولگرایان منجر شود نه آنکه خود عامل و بستر تفرقه هرچه بیشتر آنها را فراهم کند.
منبع: مثلث
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم