۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

وقتی هاشمی طبا شمشیر را از رو می بندد

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک گفت: برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک مصوبه هیئت رئیسه را داشتم و ثبت‌نام کردم تا معلوم شود قضاوت‌ها چگونه است.
کد خبر : ۱۵۴۰۶۲

صراط: مصطفی هاشمی‌طبا پس از ثبت‌نام در پست‌های ریاست و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که با توجه به آیین‌نامه وضع شده آیا می‌توانید در انتخابات شرکت کنید، گفت: من ثبت‌نام کردم و برای این چنین کاری را انجام دادم که مشخص شود قضاوت‌ها چگونه است یعنی اینکه می‌خواهند با مسائلی که موجود است چه‌کار کنند.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که معاون حقوق ریاست جمهوری به آیین‌نامه ایراد گرفت، اما علی‌آبادی گفت آنها مسئولیتی در این موضوع ندارند؛ عنوان کرد: در مورد آیین‌نامه یا اساسنامه کمیته ملی المپیک مرجع رسمی IOC است، اما کمیته ملی المپیک، کمیته ملی المپیک است. در حقیقت مسئولان کمیته ملی المپیک باید از آن چیزی که رهنمود داده و یا اظهارنظرهایی در داخل کشور می‌شود استقبال و آن را قبول کنند خصوصا در این مورد که مسئله کاملا واضح است.

وی اضافه کرد: شاید اگر به 100 حقوقدان این موضوع ارجاع داده شود، همه یک نظر مشخص را خواهند داد، اینکه ما بگوییم نظرات دفتر حقوقی رئیس‌جمهور را نمی‌پذیریم و حتما باید دیگران از خارج کشور رهنمود بدهند، کمی بوی بیگانه‌پرستی می‌دهد.

هاشمی‌طبا  در خصوص اینکه آیا از یک فدراسیون 2 نفر می‌توانند برای انتخابات کمیته ملی ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: چنین موضوعی نمی‌شود و از یک فدراسیون تنها باید یک نفر برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کند اما بنده مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک را برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی داشتم و آن لغو نشده است ضمن اینکه هیچ چیزی در این مورد نه به من ابلاغ شده و نه در مورد آن حرفی زده شده است.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش یعنی درویش‌زاده که پیش از شما برای انتخابات ثبت‌نام کرد، خودسرانه این کار را کرده است، تصریح کرد: ایشان باید حداقل مصوب هیئت رئیسه را می‌گرفت و بعد از آن اقدام به ثبت‌نام می‌کرد، بنده وظیفه خودم را انجام دادم چون هیئت رئیسه من را معرفی کرده بود و هیچ اطلاع کتبی یا ابلاغی در خصوص لغو این مصوبه برای من وجود نداشت.

هاشمی‌طبا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط موجود فکر می‌کنید می‌توانید در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنید، به تسنیم گفت: من ثبت‌نام کردم و اگر مجوزهای لازم صادر شود قطعا در انتخابات شرکت خواهم کرد.

وی در خصوص اظهارات مهرعلیزاده در برنامه شب گذشته تلویزیون مبنی بر اینکه مجمع کمیته ملی المپیک با رای خود و کاملا مستقل و خودجوش به هاشمی‌طبا برای انتخابات آن زمان کمیته ملی المپیک رای نداد، گفت: فکر می‌کنم آدم باید خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند.

هاشمی‌طبا در خصوص اینکه آیا شما هم‌اکنون با هم رابطه دوستانه دارید، گفت: یک زمان رابطه دوستانه داشتیم.

وی در پایان گفت: اگر آقای گودرزی برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا شود به نفع ایشان کنار خواهم رفت چرا که اعتقاد دارم باید تعامل سازنده‌ای بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود داشته باشد. همچنین این کار نشانه احترام به شخص وزیر ورزش است.

منبع: تسنیم