۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

حاشیه‌های افتتاح زیرگذر چهارراه ولیعصر

امروز صبح چهارراه ولیعصر (عج) مثل همیشه نبود. درست است که مثل هر روز شلوغ و پر هیاهو بود، اما این شلوغی با هر روز فرق داشت.
کد خبر : ۱۵۴۷۷۲

صراط:  اولین تفاوت این بود که بر سردر ورودی ایستگاه مترو که از جای قبلی خود جابجا شده و در سه کنج ضلع جنوب شرق چهارراه واقع شده است، پلاکاردی به چشم می خورد که مقدم شهردار را برای افتتاح زیرگذر جنجالی چهارراه ولیعصر (عج) گرامی می داشت. نرده های آبی رنگی هم در وسط چهارراه دیده می شد که ظاهرا از روزهای بعد مانع تردد عابران از سطح زمین خواهد شد و رهگذران و مسافران مترو و بی آر تی را به زیرزمین هدایت خواهد کرد.

اما زیر زمین هم ولوله ای برپا بود. علاوه بر برو بیای همیشگی ایستگاه، تعداد زیادی از مسئولان شهرداری، هنرمند، پلیس، دوربین فیلمبرداری، خبرنگار و عکاس و چندین جانباز هم در زیرگذر حضور داشتند. ایرج راد، جهانگیر الماسی، خشایار اعتمادی و ... از هنرمندانی بودند که در بین جمعیت به چشم می خوردند. ردیف های صندلی روی کف صیقلی و نوساز زیرگذر چیده شده و همه جور آدمی روی آنها نشسته بودند، از شهردار و روحانی و عضو شورای شهر گرفته تا ورزشکار و هنرمند و خانواده شهید و ... .

مراسم افتتاح زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) ساعت 10:30 صبح امروز طبق روال معمول با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. در ادامه شهردار جدید منطقه 6 توضیحاتی درباره زیرگذر و روند ساخت آن ارائه کرد. پس از وی، نوبت به دبیر شورایاری منطقه 6 رسید که سخنانی در تشکر از شهرداری بابت احداث این پروژه مطرح کرد.

ایرج راد، سخنران بعدی مراسم بود که از توجه شهرداری در دوره قالیباف به مسائل فرهنگی هنری تشکر کرد و بابت رسیدگی به وضعیت منظر و محوطه تئاتر شهر از شهردار قدردانی کرد.

اما در نهایت نوبت به شهردار تهران رسید تا درباره ضرورت اجرا و کارکردهای پروژه سخن بگوید. قالیباف با تاکید بر اینکه چهارراه ولیعصر، نقطه ای استراتژیک است، کارکرد زیرگذر را خلق خاطره و حفظ خاطرات شیرین مردم از این نقطه کلیدی شهر توصیف کرد.

بعد از همه اینها، از هفت نفر از مسئولان شهرداری منطقه شامل جعفریان، معاون خدمات شهری، اسدی، معاون حمل و نقل و ترافیک، پیرعلی،‌ شهردار ناحیه یک، حسینی نژاد، معاون فنی و عمرانی، احمدی، رئیس نظارت معاونت فنی و عمرانی، زند، نماینده شرکت مترو در پروژه، فتحی، مدیر پروژه زیرگذر و سلیمانی، شهردار پیشین منطقه تقدیر شد. علاوه بر آن، از خانواده شهید انصاری، شهید اقتدار فرهنگی و خانواده شهید شموئیل اینوویا، شهید اقلیت مسیحی که ساکن منطقه 6 هستند، تقدیر شد.

در مراسم امروز، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد، شهرداران مناطق 6 و 11، محمدمهدی تندگویان، ابوالفضل قناعتی، عبدالمقیم ناصحی و عباس جدیدی، از اعضای شورای شهر تهران، سردار رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور داشتند.

ازدحام بیش از حد مردم و برخی از مسئولان شهرداری در اطراف قالیباف از جمله مواردی بود که در مراسم امروز به چشم می خورد و شهردار پس از خروج از در شیشه ای ضد گلوله زیرگذر در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر (عج)، با شهروندانی که تقاضاهایی از وی داشتند، به گفتگو پرداخت.

با این حال،‌ از امروز به بعد می توان انتظار داشت که این چهارراه ولیعصر (عج)،‌همان چهارراه قبلی نباشد و بخشی از زندگی و حیات شهری به تراز منفی یک و زیر زمین منتقل شود؛ جایی که شهروندان به دور از دود و بوق خودروها و استرس و شتاب چراغ های راهنمایی می توانند در فضایی تمیز و آرام و زیبا تردد کنند؛ زیرگذری که به نام فرهنگ و هنر شده است.

منبع: فارس