۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹

درد دل دانشجویان با معصومه ابتکار

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه کشوربا بحرانها و مشکلات زیست محیطی مواجه است،گفت:شاخص کیفیت زیست محیطی ایران در10سال گذشته نسبت به قبل ازآن 63 پله سقوط کرده است.
کد خبر : ۱۵۵۰۸۵
صراط: دکترˈمعصومه ابتکارˈ روز سه شنبه درجمع دانشجویان دانشگاه محیط زیست کشوردرکرج با بیان اینکه دراین سالها همکاری مردم و دولت دربخش زیست محیطی کمرنگ بوده، افزود:به عقیده صاحبنظران باید دراین زمینه تغییراساسی دربرنامه های

این بخش به وجود آید.

وی درادامه به نگاه مثبت رییس جمهوری برای کمک به بهبود وضعیت محیط زیست کشور اشاره کردوگفت: با نظرمساعد مجلس شورای اسلامی نیز تحول و تغییر رویکرد در محیط زیست ایران آغاز شده است.

این مسوول افزود: برای مهارو کاهش آلودگی هوا، مدیریت منابع آب و خاک کشور، احیای تالاب ها، حفاظت از تنوع زیستی بویژه جنگلها، حفاظت ازمنابع دریایی و سواحل کشور و همچنین مقابله با ریزگردها اجرای برنامه مدون در دستورقرار دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد کشور ازاین دوره حساس برای حفظ سرمایه های ملی با موفقیت عبور کند.

ابتکاربیان کرد: رکن اصلی درکیفیت بخشی به برنامه های زیست محیطی مشارکت مردم و

به ویژه جوانان دراین بخش است و بدون مشارکت واقعی و گسترده مردم، نهادهای مدنی، محلی و شوراها موفقیت قوای مجریه و مقننه در این عرصه دورازانتظاراست.

وی گفت: مردم بایستی شرایط خاص محیط زیست کشوررا بدانند و با تغییر نگاه به امور روزانه در بخش زیست محیطی برای برون رفت ازشرایط کنونی تلاش کنند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دربسیاری از کشورها فقط شش ساعت درروز مردم از

انرژی گرمایی برخوردارهستند،افزود:درایران انرژی درتمام شبانه روز ارزان در اختیار مردم قرار گرفته است و به همین دلیل به راحتی آن را هدر می دهند.

وی درادامه با اشاره به درخواست دانشجویان درخصوص بکارگیری آنان درانجام امور پژوهشی واجرایی زیست محیطی اظهار کرد: دانشجویان می توانند درتغییررفتار مردم در برخورد با مسایل زیستی، آلودگی های آب و خاک، برخورد با حیات وحش، شکار غیرقانونی و برخورد مردم با انفال عمومی و تغییر فرهنگ و تفکر مردم الگو باشند.

ابتکارگفت: دانشگاه محیط زیست باید بتواند یک الگوی خوب برای دولت تدبیر و امید باشد

و با ارایه برنامه راهبردی گامهای اساسی برای استمرار فعالیتهای خود و کشور بردارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشوریادآورشد:این دانشگاه به عنوان بازیگر موثر در محیط زیست بایستی با حفظ ویژگی های خاص خودش کاررا پیش ببرد و نقشه راه موثر در راستای برنامه سازمان داشته باشد.

وی که رییس هیات امنای دانشگاه محیط زیست نیز هست ،گفت: بایستی در فرایندهای مختلف آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از ظرفیت دانشگاه استفاده کرد.

ابتکار فعال شدن تشکل های دانشجویی دانشگاه محیط زیست درزمینه های زیست محیطی را خواستار شد.

دراین نشست دانشجویان مشکلاتی از قبیل کمبود فضای آموزشی و اداری، نبود خوابگاه دانشجویی، استفاده نکردن ازتوانمندیهای آنان دربخش های پژوهشی را با رییس سازمان حفاظت محیط زیست درمیان گذاشتند.
منبع: ایرنا