۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲

نظرزنگنه درباره واردات بنزین غیراستاندارد

وزیر نفت گفت: بنزینی که اکنون وارد کشور می شود بنزینی با اکتان بالا و با کیفیت است و به هیچ وجه بنزین غیراستاندارد وارد نکرده ایم.
کد خبر : ۱۵۵۰۸۷
صراط:  بیژن نامدار زنگنه در حاشیه گردهمایی استانداران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا خبر برخی خبرگزاری ها مبنی بر واردات بنزین چینی به کشور را تایید می کنید یا نه؟ افزود: ما چند میلیون لیتر بنزین وارد می کنیم اما اینکه از کجا وارد شده است نمی دانم چون در این خصوص حساسیتی ندارم.
وی گفت: شاید هم از چین وارد شده باشد اما معمولا بنزین را از مبادی نزدیک تر خریداری می کنیم.
وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بحث سرمایه گذاری خارجی قراردادهایی منعقد شده است یا نه، افزود: در این خصوص صحبت هایی شده اما فعلا به تعهد منجر نشده است.
زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سهم بخش خصوصی در صادرات نفت ملغی شده است؟ گفت: عده ای از قول من این موضوع را مطرح کرده اند که به نظر من جنگ روانی بود چراکه من در این خصوص هیچ حرفی نزده بودم و به دروغ از قول من چیزی را شایع کردند.
وی افزود: در این خصوص هیچ دستور مثبت یا منفی نداده ام.
خبرنگاری در ادامه پرسید: گفته می شود وزارت نفت درخصوص خصوصی سازی زیرمجموعه های این وزارتخانه به ویژه بخش پالایش و پخش مقاومت می کند در این خصوص نظرتان چیست؟
وزیر نفت پاسخ داد: چیزی از پالایش و پخش نمانده و هرچه در پالایشگاه ها بوده واگذار شده است.
زنگنه افزود: مواردی هست که فکر می کنم واگذاری آنها خلاف سیاست های اصل 44 است.
وی اضافه کرد: برای نمونه اگر شرکت پخش را به بخش خصوصی واگذار کنیم چگونه کشور اداره می شود.
وزیر نفت گفت: واگذاری اسکله های صادرات نفت به بخش خصوصی هم از نظر ما برخلاف تدبیر و اصل 44 قانون اساسی است چراکه براساس این اصل و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند تولید و شرکت نفت نباید واگذار شود و اینها اجزای جدایی ناپذیر برای اعمال مسئولیت ذاتی وزارت نفت و شرکت نفت است.
صدا و تصویر دارد.