۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
پس از عدم اقناع نمایندگان از پاسخ‌های علوی

وزیر اطلاعات دولت را چهارکارته می کند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توضیحات وزیر اطلاعات درباره دیدار هیات پارلمانی اروپا با دو تن از محکومان و موضوع شنود، ابراهیم آقامحمدی و حمید رسایی نمایندگان خرم آباد و تهران را قانع نکرد.
کد خبر : ۱۵۵۱۲۰
صراط: سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه روز سه شنبه این کمیسیون  اظهار داشت: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، احمد آریایی نژاد نماینده ملایر سوال خود مبنی بر این که چرا وزارت اطلاعات اقدامات پیشگیرانه در مورد دیدار هیات پارلمانی اروپا با فعالان فتنه در محل سفارتخانه یونان انجام نداده است، مطرح کرد.

وی افزود: وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال تاکید کرد که جلسه هماهنگی با مسوول اصلی موضوع در وزارت اطلاعات انجام نشده و با این وجود این وزارتخانه هم در جلسه هماهنگی صریح و آشکار با ملاقات مذکور اعلام مخالفت کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پس از توضیحات حجت الاسلام علوی، آریایی نژاد گفت که از پاسخ علوی قانع شده است.

نقوی حسینی ادامه داد: سوال دوم را ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد از وزیر اطلاعات مطرح کرد که مشابه سوال قبل بود و پرسید که علت و چگونگی ملاقات هیات اروپایی با زندانیان فتنه 88 و پذیرش شرط ملاقات از طرف ایران چه بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر اطلاعات بار دیگر توضیح داد که این وزارتخانه با اصل سفر گروه دوستی پارلمانی و سایر مراودات مخالفتی ندارد و باز هم اشاره می کنم که ما نظر مخالف خود را درباره ملاقات هیات با افراد مذکور اعلام کرده بودیم.

نقوی حسینی یادآور شد: پس از توضیحات حجت الاسلام علوی، آقامحمدی اعلام کرد که از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد.

وی ادامه داد: سوال سوم را حمید رسایی نماینده تهران مطرح کرد و پرسید عملکرد وزیر اطلاعات درباره مساله شنود به چه صورتی است زیرا خاتمی در مصاحبه با مطبوعات گفته که تماس های اینجانب شنود می شود و این اقدام غیرقانونی است؛ سوال ما از وزیر این است که آیا چنین اتهامی که از طرف خاتمی به نظام وارد می کند، درست است؟

نقوی حسینی اظهار داشت: علوی در پاسخ به این سوال تاکید کرد که وزارت اطلاعات هیچگونه اقدامی بویژه در حوزه شنود برخلاف قانون و بدون مجوزهای قانونی انجام نداده و نخواهد داد؛ پس از پاسخ وزیر، رسایی از پاسخ قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: در جلسه امروز کمیسیون ابتدا مصوبات هیات رییسه کمیسیون قرائت شد.

نقوی حسینی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقد و بررسی سفر گروه های دوستی پارلمانی کشورهای اروپایی به ایران پرداختند.

به گفته وی، اعزام هیاتی سه نفره از این کمیسیون به روسیه به سرپرستی وحید احمدی رییس کمیته سیاست خارجی و همراهی محمدحسن آصفری و محمد صالح جوکار از اعضای این کمیسیون، اعلام به وزارت امور خارجه مبنی بر پیگیری جدی مرگ عامل انفجار در مقابل سفارتخانه ایران در لبنان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نقوی حسینی دعوت از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در این کمیسیون، تصویب سفرهای مرتبط با این کمیسیوندر هیات رییسه و سپس ارجاع به کمیته سفرها از دیگر مصوبات جلسه امروز این کمیسیون بود.
منبع: ایرنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم