۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴

اظهارات وزیر راه در جمع قزوینی ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: قزوین دارای سرمایه‌های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، علمی و انسانی فوق‌العاده قوی است.
کد خبر : ۱۵۵۷۴۱

صراط: عباس آخوندی امشب در جریان سفر یک روزه خود به استان قزوین طی یک نشست تخصصی در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه‌های استان خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخوندی در این نشست طی سخنانی شهروندان و سرمایه‌های اجتماعی را موتور محرکه توسعه کشور خواند و اظهار داشت: داشته‌های استان قزوین خیلی بیشتر از اینکه مربوط به موقعیت جغرافیایی، شبکه حمل و نقل بسیار قوی، شرایط طبیعی و طرح‌های عمرانی آن باشد، به سرمایه‌های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، علمی و انسانی فوق‌العاده قوی آن برمی‌گردد.

وی افزود: به همین علت قزوین باید در برابر دیگر استان‌ها از نظر توسعه نسبی در موقعیت بسیار برتری قرار داشته است؛ همانطور که در وضعیت حال حاضر نیز آنگونه که از شکل و منظر استان برمی‌آید از استان‌های دیگر غنی‌تر است و حتی آمار آن نیز باید در وضعیت بهتری باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قزوین استانی علمی و بهره‌مند از دانشگاه‌های معتبر است، ادامه داد: وجود 120 هزار دانشجوی بومی و غیربومی در استان خراسان شمالی نشان از سرمایه انسانی بسیار قوی و ارزشمند در استان قزوین دارد.

آخوندی با ابراز خرسندی از تشکیل نشست با استادان دانشگاه‌های قزوین، اذعان داشت: نکات مطرح شده از سوی استادان در این نشست، بسیار آموزنده است و بهره‌گیری از هر یک از آنها در سیاست‌گذاری‌های کشوری می‌تواند دریچه‌ای رو به بهبود آینده باز کند.

وی از استادان و چهره‌های علمی حاضر در نشست خواست، وزارت راه و شهرسازی را در سطح ملی استانی برای رسیدن به موفقیت یاری کنند، تا تمام ملت ایران از محصول این موفقیت‌ها بهره‌مند شوند.

آخوندی اضافه کرد: باید فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به درجه‌ای از زیبایی‌شناسی در شهرسازی برسند که بتوانند ساختمان‌هایی طراحی کنند که مظاهر دینی و فرهنگی کشور در آن تبلور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تجانس با سبک زندگی، مفاهیم اعتقادی، جهان‌بینی و انسان‌شناسی در ساختمان‌های قدیمی بسیار بیشتر از ساختمان های امروزی است، اما امروزه در ورطه رویارویی با دنیای مدرن به قدری گرفتار تجددگرایی شده‌ایم که حس زیبایی شناسی انسانی از دست می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید در راستای رفاه، آسایش و نحوه سکونت انسان‌هایی با معلولیت‌های جدی به مبلمان شهری، معماری اداری و مسکونی توجه شود اما در حوزه معماری در ایران بحث ما پیش از اینکه آئین‌نامه و مقررات باشد، زیبایی‌شناسی است.

منبع: فارس