۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
هر گفتگو 100 میلیون تومان؛

جریمه دایی برای مصاحبه بازیکنان

پس از آنکه امير قلعه‌نویي اعضاي کادرفني خود را تا دربي ممنوع‌المصاحبه کرد، حالا دايي نيز بازيکنانش را به سکوت فرا خواند تا در آستانه بازي با فولاد و البته استقلال حداقل صداي نارضايتي از زبان سرخپوشان بلند نشود.
کد خبر : ۱۵۵۹۴۶
صراط: معمولا بازيکنان جواني که پا به تيم‌ها و باشگاه‌هاي بزرگ مي‌گذارند، خيلي زود ميانه خوبي با رسانه‌ها برقرار مي‌کنند که اين موضوع در برخي مواقع دردسرهايي را نيز به همراه دارد.

در واقع تعدد مصاحبه‌ها و نقل‌قول‌ها از يک بازيکن آن هم در شرايط مختلف همواره با تناقص‌هايي همراه مي‌شود که علاوه بر ذهن مخاطب، نگاه مسئولان باشگاه را نيز معطوف خود مي‌کند. ستاره‌هاي جوان پرسپوليس در فصل جاري مصداق کامل اين فرآيند رسانه‌اي هستند.

از طرفي نزديک شدن به دربي پايتخت با توجه به حساسيت‌هاي بالاي جدول باعث شده تا اهالي رسانه اشتياق بيشتري براي مصاحبه با ستاره‌هاي اين روزهاي سرخابي از خود نشان مي‌دهند. مصاحبه‌هايي عموما چالشي که به‌رغم کليشه‌اي بودن اما تأثير بسياري در فضاي رسانه و متعاقب آن باشگاه ها دارد.

از همين رو طي روزهاي اخير مقامات پرسپوليس و به خصوص علي دايي و محمد رويانيان براي در معرض خطر قرار نگرفتن ستاره‌هاي خود هرگونه مصاحبه غيرفني را براي شاگردان خود قدغن کردند، اما به نظر اين اولتيماتوم‌ها چندان کارساز نبود چرا که به‌رغم تمهيداتي که در هفته گذشته لحاظ شد باز شاهد مصاحبه‌هاي جنجالي و طعنه‌آميز برخي بازيکنان اين تيم بوديم که البته مشکلات مالي باشگاه را هدف قرار داده بودند.

***

پس از اولتيماتوم‌هاي پياپي در مورد عدم انجام مصاحبه‌هاي غيرفني در نهايت علي دايي تصميم گرفت تا حتي انجام مصاحبه‌هاي فني را نيز براي شاگردانش ممنوع کند.

دايي که به نظر چندان از مراودات گسترده بازيکنانش با اهالي رسانه رضايت ندارد عنوان کرده که در صورت سرپيچي از دستور او جرايم سنگيني براي بازيکن يا بازيکنان خاطي از سوي باشگاه در نظر گرفته خواهد شد.

هر چند دايي خطاب به بازيکنان عنوان کرده که هر مصاحبه 100 ميليون تومان جريمه خواهد داشت اما قطعا چنين ادعايي طبق قوانين موجود در فدراسيون و سازمان ليگ شدني نخواهد بود.

دايي که دو روز قبل طي جلسه‌اي با چند بازيکن جوان خود نظير صادقيان، مسلمان و ... هشدارهايي را در خصوص نحوه مصاحبه‌هاي آنها يادآور شده بود به يکباره تصميم به ممنوع‌المصاحبه کردن تمامي شاگردان خود حداقل تا داربي گرفت.

البته اين ممنوعيت شامل حال کادرفني نمي‌شود و آنها مي‌توانند طبق روال سابق مقابل اهالي رسانه حاضر شوند و مصاحبه کنند.


منبع: روزنامه نود