۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲

1000میلیاردتومان اعتبار لازمه‌بودجه‌فرهنگی

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وضعیت بودجه فرهنگی، گفت: آقای روحانی در جلسه با رؤسای کمیسیون‌های مجلس بر تقویت بودجه فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۵۶۳۹۷

صراط:  حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با اشاره وضعیت بودجه فرهنگی، گفت: متاسفانه برای امور فرهنگی بودجه پولی مستقل تعریف نشده است؛ ضرورت دارد ما در بودجه برای فرهنگ که یک بحث زیربنای است بودجه مستقل تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ زیربنای است و اگر قرار باشد در اقتصاد و سیاست فعالیتی داشته باشیم باید بدانیم که زیربنای فعالیت ما باید فرهنگی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی برای تقویت بودجه فرهنگ در حال تلاش برای کسب منابع مالی است، گفت: همانطور که کمیسیون فرهنگی، در پی منابع مالی برای برطرف کردن مشکل بودجه فرهنگی است کمیسیون‌های دیگر نیز از این روش استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی نیازمند،1000 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در جلسه‌ای که رؤسای کمیسیون‌های مجلس درباره هدفمندی‌ یارانه‌ها با آقای روحانی داشتند، بنده بحث وضعیت بودجه فرهنگی را با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور گفتم و ایشان نیز تصریح کردند که با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری لازم است بودجه فرهنگی تقویت شود.

منبع: فارس