۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

چرا جسد الماجد "کالبدشکافی" نشد؟

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: دستگاه امنیتی ـ قضایی لبنان و مسئولان سیاسی این کشور نخواستند جسد ماجد الماجد کالبدشکافی شود.
کد خبر : ۱۵۶۴۶۷

صراط: سه پزشک به اسم‌های سامی قواس، فؤاد ایوب و ماغی شوفان مسئول بررسی جسد ماجد الماجد بوده‌اند که تخصص هیچ یک از آنها پزشکی قانونی نبوده است.

ابتدا قاضی سمیر حمود دادستان کل دیوان عالی کشور لبنان یک پزشک را مامور بررسی جسد ماجد الماجد و تعیین علت مرگ وی کرده بود که به گفته منابع خبری لبنان این پزشک سابقه اشتباهات بزرگ در امور بدیهی را داشته است. 

قاضی سمیر حمود بعد از انتقادهای متخصصان یک کمیته متشکل از سه پزشک را مامور بررسی علت مرگ ماجد الماجد کرد.

این کمیته متشکل از سه پزشک به اسم‌های سامی قواس، فؤاد ایوب و ماغی شوفان بود که ماغی شوفان متخصص بیماری و دو تای دیگر یکی دندان پزشک و دیگری دیگری پزشک خانواده بوده است.

این گزارش در ادامه افزوده است که این سه نفر مدرک دانشگاهی در پزشکی قانونی ندارند.

قضیه ماجد الماجد ترورسیت سعودی دارای ابعاد منطقه‌ای است و بعد از اینکه گروه عبد الله عزام به سرکردگی ماجد الماجد مسئولیت انفجار سفارت ایران را در بیروت به عهده گرفت و ایران به لبنان پیشنهاد داده بود که در کالبد شکافی جسد ماجد الماجد همکاری کند تا علت مرگ وی به صورت قاطع مشخص شود.

لبنان با دستگاه قضایی و امنیتی خود و افرادی که در پشت پرده تصمیمات سیاسی قرار دارند، نمی‌خواستند این کالبدشکافی صورت بگیرد.

به فرض این که این کالبد شکافی صورت می‌گرفت چه کسانی می‌خواستند آن را انجام دهند؟ این پزشک‌های غیر متخصص ؟ آیا ایران و کشورهای دیگر حق ندارند که اوضای بخش پزشکی لبنان را به تمسخر بگیرند؟

یک نفر از افرادی که ماجرای ماجد الماجد را از نزدیک دنبال می‌کرد سؤال می‌کند:« در لبنان افرادی وجود دارند که تخصص آنها پزشکی قانونی است چرا از آنها در کالبد شکافی جسد ماجد الماجد استفاده نشد؟ این مسئله تردید‌ها را در مورد ماجراهایی که رخ داده است افزایش داده است.» 

چرا جسد ماجد الماجد کالبد شکافی نشد؟ این سؤالی است که بدون پاسخ مانده است دستگاه قضایی لبنان جواب می‌دهد: « نیازی به این کار نبوده است» جوابی که مبهم است مانند تمام اقداماتی که از زمان مرگ ماجد تا اعلام مرگ وی صورت گرفته است.

یکی از پزشک‌هایی که تخصص وی پزشکی قانونی است با اشاره به اهمیت کالبد شکافی جسد ماجد الماجد می‌گوید: «کالبد شکافی جسد ماجد الماجد یک بازی پزشکی نیست.»


منبع: فارس