۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
رهبر انقلاب در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تهران:

در خصوص ریخت‌وپاش‌ها مراقبت شود/ حقیقتا معماری تهران اسلامی نیست

رهبر انقلاب اسلامی، مراقبت از ریخت و پاش ها در شهرداری و تقویت روحیه درست كاری و امانتداری را مورد تأكید قرار دادند.
کد خبر : ۱۵۶۵۱۵
صراط: اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان شهرداری تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به معماری ساخت و سازها در تهران به منظور ایجاد فضای سبك زندگی اسلامی، تأكید كردند: در اداره كلان شهر تهران و همچنین در اداره كشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تكیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاكم باشد تا بتوان از مشكلات عبور كرد و به پیش رفت.

ایشان ضمن تبریك به اعضای دوره جدید شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار تهران به دلیل به دست آوردن فرصت خدمت به مردم، اهمیت تهران را فراتر از یك كلان شهر دانستند و گفتند: تهران، از یك طرف نماد آبادانی، صلاح، سعادت و سبك زندگی در كشور است و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر كشور، مطرح است.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سالهای اخیر افزودند: با وجود برخی مشكلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراكم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستانها، ساخت بزرگراهها و پل ها، گسترش مترو، و ایجاد فضاهای ورزشی، كاملاً برجسته و خوب بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، رمز این موفقیت ها را مدیریت جهادی دانستند و تأكید كردند: اگر مدیریت جهادی یا همان كار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاكم باشد، مشكلات كشور، در شرایط كنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و كشور حركت رو به جلو را ادامه خواهد داد.

ایشان با اشاره به حضور سلایق و دیدگاههای سیاسی مختلف در شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان كردند: تا هنگامی كه نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و كار برای آنها باشد، این دیدگاههای مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به اعضای شورای چهارم شهر تهران تأكید كردند: شما تلاش كنید با همت بر كار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.

ایشان در ادامه چند نكته را نیز درخصوص شهرداری تهران بیان كردند.

 تعامل دو سویه شهرداری تهران و دولت، نخستین موضوعی بود كه رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأكید كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این موضوع، توصیه همیشگی من بوده است كه متأسفانه در برخی برهه ها، به آن عمل نشد و مشكلاتی بوجود آمد اما باید شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای تعامل با دولت انجام دهد و البته به دولت نیز برای همكاری با شهرداری و شورای شهر توصیه شده است.

ایشان با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر حضور وزرا در جلسات شورا خاطرنشان كردند: این روند تعامل و همكاری باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع معماری ساخت و سازها در تهران نیز اشاره كردند و گفتند: حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یك شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ترین مسائل خود بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبك زندگی افزودند: باید هرچه ممكن است محیط زندگی شهر، بگونه ای طراحی و ساخته شود كه تحقق سبك زندگی اسلامی راحت تر، امكان پذیر باشد.

مراكز فرهنگی شهرداری و لزوم توجه بسیار جدی به محتوای این مراكز فرهنگی، موضوع دیگری بود كه رهبر انقلاب اسلامی، آن را بیان كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد.

ایشان با تأكید بر لزوم استفاده از محتوای قوی و صحیح فرهنگی، خاطرنشان كردند: در مراكز فرهنگی همچنین باید از افراد اهل فرهنگی استفاده كرد كه واقعاً متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، مراقبت از ریخت و پاش ها در شهرداری و تقویت روحیه درست كاری و امانتداری را مورد تأكید قرار دادند و درخصوص روابط شورای شهر و شهرداری افزودند: شورای اسلامی شهر باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بكند و كارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترك به پیش رود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر قدر دانستن باغات و درخت های تهران و حفظ این ثروتهای ملی، به موضوع ساخت و سازها در ارتفاعات تهران و لزوم جلوگیری از تبدیل منابع طبیعی به ساختمان نیز اشاره كردند.

در این دیدار آقای قالیباف شهردار تهران در گزارشی از عملكرد شهرداری تهران، عدالت محوری، كاهش فاصله طبقاتی در شهر، گسترش روحیه جهادی و فرهنگ كار و تلاش، تأكید بر كارهای علمی و مطالعاتی و خرد جمعی، مشاركت مردم و نخبگان در اداره شهر، مبارزه جدی با فساد اداری و مالی، توجه به مساجد و حسینیه ها و حوزه های علمیه، شفافیت و قانونمداری و هماهنگی و همدلی با اعضای شورای شهر را از رویكردها و جهت گیری های شهرداری تهران عنوان كرد.

وی همچنین گزارشی از اقدامات شهرداری در 8 سال گذشته از جمله ساخت 235 كیلومتر بزرگراه، 330 پل، افزایش خطوط مترو به 162 كیلومتر، ساخت 10 هزار صندلی سینما و ساخت باغ موزه دفاع مقدس و باغ كتاب و سراهای محله ارائه كرد.

همچنین آقای مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از عملكرد شورا از تشكیل سه كمیسیون ویژه نظارت، سلامت، و معماری و شهرسازی در شورا به منظور بررسی و حل مشكلات خبر داد.

وی با اشاره به تجربیات، تخصص و سابقه ایثارگری اعضای شورای شهر از همكاری خوب و نزدیك شورا با دولت و مجلس خبر داد و گفت: همراهی و همدلی اعضای شورای شهر ارزشمند است و می تواند در حل مشكلات مؤثر باشد.
منبع: leader.ir
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۳۱
۲۵
تیتر را بانیت قبلی زدید جدا سایت مریضی هستید.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۲۵
۳۱
در مبارزه با ریخت و پاش باید مرام حاج محمود الگو و نصب العین ما و تمام ارواح قرار گیرد !!!
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۱۷
۲۰
دقیقا سایت انتخاب هم همین روش و تیتر را لحاظ کرده !!!

رهبری کلی تعریف و تمجید داشته و نکاتی را من الباب توصیه فرمودند اما جالبه حقد و کینه دو جماعت ارزشی نمای صراط و اصلاحاتچی دروغین انتخاب اجازه نمی دهد تیتر صحیح بزنند.

جای شکرش باقی است که فرمایشات رهبری را کاملا" منعکس کرده اند که مخاطب فهیم و حقیت خواه خودش با خواندن آن می تواند به عمق دو جماعت یاد شده پی ببرد

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سال‌های اخیر افزودند: با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراکم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخش‌های مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستان‌ها، ساخت بزرگراه‌ها و پل‌ها، گسترش مترو، و ایجاد فضاهای ورزشی، کاملاً برجسته و خوب بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رمز این موفقیت‌ها را مدیریت جهادی دانستند


جالبه در نظر داشته باشیم این خدمات در زمانی صورت گرفته شده که تهران و ساکنان تهران از سوی دولت مهرورز نارمک نشین مورد تفقد واقع شد
و به قول قالیباف
ایران تحریم بود ولی تهران تحریم در تحریم بود !!!!
چرا که بخش عمده از ساکنان تهران در سال 1388 به میرحسین موسوی رای داده بودند لذا از سوی دولت مهرورز باید تنبیه می شدند !!!!!

حال دوستان سرخورده از عدم توفیق در بلوا و شورش 78 الی 82 در دانشگاه های شهر تهران در کسوت اصلاح طلبی و رسانه های ایشان انتقام آن روزها را از قالیباف امروز می گیرند !!!

و نان صراط در همین دعواهاست !!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۳۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۱۸
۱۱
دوستان خوش خبری:

"جزئیات آزادکردن بخشی از اموال ایران در 8 قسط نیم میلیارد دلاری"

http://www.jahannews.com/vdca00neu49ne61.k5k4.html

واقعاً این مقاله رو خوندم، اشک شوق تو چشمام حلقه زد و تا ساعتها اشک شوق میریختم. ببینید، این معجزه دیپلماسی چقدر تأثیر گذاره! همانطور که جناب آقای ظریف فرموده بودند:

"ظریف: توفیق های دور اول مذاکرات شبیه معجزه بود!"

شما ببینید دیپلماسی دولت تدبیر و امید چقدر تأثیر گذار بوده که آمریکایی که با کمک متحدانش (۱ + ۵) در ۳ دهه اخیر اینهمه به عراق، افغانستان، پاکستان لشکر کشی کرده و میلیونها انسان بیگناه کشته شدن، الان بعد از تحریمهای فلج کننده ای که در ۲ سال و نیم اخیر بهمون تحمیل کرده، به ناگهان حاضر شده ۴ میلیارد دلار از دارایی هامون رو، با اینکه دست بالا در مذاکرات داره، آزاد بکنه، و یک پولی هم بهمون جایزه بده.
واقعاً، این توفیقها همانطور که جناب آقای ظریف فرمودند، بیشتر شبیه معجزه بود!


حالا شاید بعضی از بد خواهان نظام بیان بگن، تا آمریکا مطمئن نشه بتونه ۴۰۰ میلیارد دلار از ایران بکشه، نمیاد تو این اوضاع و احوالی که ایران داره، ۴ میلیارد دلار از دارایی های ایران رو آزاد بکنه! اما این افکار به نظر من ساخته و پرداخته جریان انحرافی هستش.

من میخواستم بدونم، آیا راهی وجود داره که ما بخاطر این فتح الفتوحات اخیر، ما ملت یک نامه تشکر و قدردانی به دولت تدبیر و امید بفرستیم؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۳۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۳
۳
طفلک معصوم، آقای قالیباف ولخرجیی نمیکنه! اینکه با این وضع جاده های ایران، و با این استهلاک بالای ماشینهای لوکس، آقای قالیباف نیروی انتظامی رو مجهز به مرسدس بنزهای آخرین سیستم کردن که خرج نگهداریشون هم پایین هستش، آیا این کار بد بود؟ الان دعای خیر آلمانیها همیشه همراه آقای قالیباف هستش! چند سال پیش آلمان تشریف برده بودن، یوشکا فیشر برای ایشون فرش قرمز پهن کرده بودن. این که دکتر سردار خلبان قالیباف برای مردم بالای شهر تهران بزرگترین ساندویچ روی زمین رو درست کردن که رکوردش بنا بود در گینس ثبت بشه که نشد که ولخرجی نیستش .
یادم میاد چند سال پیش ، مترو ریزش کرده بود، راننده لودر جونش رو از دست داده بود. به دکتر سردار خلبان قالیباف یه عالمه تهمت زدن. دو هفته بعدش آقای قالیباف فرمودن، من اصلاً اونموقع ایران نبودم، رفته بودم فرانسه مدارک خلبانیم رو update بکنم. من تا اونروز خبر نداشتم، ایشون به زبان فرانسه هم آشنایی کامل دارند. در هر صورت به نظر من سفرهای ایشون به فرانسه، سوئیس، آلمان، ژاپن و ... ولخرجی محسوب نمیشه و سفرهای ضروری محسوب میشه. البته این نظر من هستش، شایدم اشتباه میکنم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۸
۲
شورای شهرها رو باید تعطیل کرد چون غیر از گذاشتن چوب لای چرخ شهرداریها کار دیگری ندارن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
۵
۳
تیتر بدی زدی. مردم می فهمن عزیزم درست تیتر بزن.
عکسم همینطور. اونم با منظور زدی.
اصلا تو طرفدار خودتی نه کس دیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
۱
۲
چرا معاون شهرسازی و معماری تو جلسه نیست؟