۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶

دیدار حدادعادل با رئیس مجلس کویت

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : ۱۵۶۹۳۱
صراط:  غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی با "مرزوق الغانم" رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حدادعادل از میهمان‌نوازی رئیس مجلس کویت و اینکه وی به طور موقت اداره جلسه مجلس را جهت این ملاقات به شخص دیگری واگذار کرده، قدردانی کرد و افزود: ما خوشحالیم که روابط ایران و کویت در همه سطوح هر روز بیشتر از دیروز بهبود یافته و در طول انقلاب اسلامی نیز گره کوری که منجر به بحران شود، به وجود نیامده است و این به دلیل تدبیر و دوراندیشی رهبران دو کشور است.

وی افزود: یکی از اسباب تقویت و گسترش روابط پارلمانی ارتباط نمایندگان دو کشور است و بنده حدود 10 سال پیش که رئیس مجلس بودم و در دوران آقای جاسم الخرافی در این زمینه تلاش فراوانی کردم.

حدادعادل گفت: سفر بنده به کویت علاوه بر وجه فرهنگی، این فرصت را برای روابط پارلمانی به وجود آورد که با جنابعالی نیز گفت‌وگو کنم.

در ادامه این دیدار مرزوق الغانم خطاب به حدادعادل، گفت: جنابعالی از دانشمندان و فرهیختگانی هستید که در هر جایگاهی، کشور کویت و ما به جنابعالی علاقمند هستیم و حضور شما را از جهات مختلف ارزشمند می‌دانیم.

در ادامه این ملاقات دو طرف دربارۀ مسائل روز منطقه به خصوص مسئله سوریه به تبادل نظر پرداختند.

در پایان حدادعادل دعوت‌نامۀ رسمی جمهوری اسلامی ایران جهت اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی را به رئیس مجلس کویت تقدیم کرد.

منبع: تسنیم