۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

گلایه دانش‌آموزان از بخشدار خارگ

در حاشیه بازدید بخشدار ویژه خارگ از مدارس این جزیره دانش‌آموزان از وضعیت عمرانی مدارس گلایه کردند.
کد خبر : ۱۵۷۰۴۲

صراط: نماینده دانش آموزان مدرسه سمیه صبح امروز در بازدید بخشدار و رئیس آموزش و پرورش خارگ از مدارس این جزیره، با ابراز گلایه از وضعیت کنونی مدرسه سمیه عنوان کرد: دبیرستان سمیه خارگ، در هنگام بارندگی وضعیتی بسیار نامطلوبی پیدا می‌کند و سقف تمام کلاس‌های آن مدام چکه می‌کند.

وی اذعان داشت: این در حالی است که با توجه به فرارسیدن فصل سرما، وسایل گرمایشی در کلاس‌های ما مناسب نیست و اکثراً نیاز به تعمیر دارند و این شرایط را برای تمرکز بر روی درس کمی مشکل می‌کند.

نماینده دانش آموزان این مدرسه ادامه داد: هنگام بارندگی اخیر و با توجه به آب گرفتگی محیط مدرسه متاسفانه با وجود شرایط حاد، با توجه به استعلام استانداری، مدارس تعطیل نشد و ما بیم آن داشتیم که حادثه‌ای ناگوار به وقوع پیوندد و حتی در صورت تشدید بارندگی‌ها، احتمال ریزش سقف نیز می‌رود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ نیز در پاسخ به این دانش آموزان اظهار کرد: ما در بارندگی اخیر و اطلاع از شرایط این مدرسه، موضوع را سریعاً پیگیری کردیم و شرایط حاد این مدرسه و برخی از مدارس دیگر را با مدیریت عملیات عمومی خارگ در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز سریعاً نیروهای خود را به این مدارس اعزام کردند.

سید مهدی کازرونی سنگی تصریح کرد: در همان زمان نیروهای عملیات عمومی خارگ، بودجه لازم برای بازسازی این مدارس را تخمین و جهت تخصیص آن اقدام کردند و در آینده‌ای نزدیک مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و پیگیر ایزوگام مجدد، رنگ آمیزی و هوشمندسازی این مدرسه نیز هستیم و اقدامات لازم صورت گرفته است.

کازرونی‌سنگی عنوان داشت: ما و بخشدار محترم به جد پیگیر این موضوع هستیم و به همین لحاظ نیز جلسه اداری شورای آموزش و پرورش را با توجه به وضع این مدرسه، در این مکان برگزار کردیم تا مسئولان شاهد وضع نامطلوب آن باشند و برای رفع مشکلات موجود و تسریع در بازسازی آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: ما برای رفع مشکل گرمایشی کلاس‌ها نیز 30 دستگاه بخاری تابشی از سازمان نوسازی مدارس درخواست کرده‌ایم که امیدواریم با موافقت آن، این مشکل نیز به طور کامل رفع شود و علاوه بر آن برای جمع آوری و تعمیر وسایل گرمایشی مدارس نیز اقدام کرده‌ایم و یقیناً دغدغه شما دانش‌آموزان گرامی، دغدغه ما نیز هست.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ در پاسخ به اعتراض دانش آموزان دبیرستان سمیه به وضع نامطلوب این مدرسه اظهار کرد: مدارس خارگ نیاز به بازسازی و تعمیر اساسی دارند و در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ نیز با تقدیر از نماینده دانش آموزان، در مطرح کردن مشکلات موجود این مدرسه اظهار کرد: برخی از مدارس خارگ، از جمله این مدرسه، بیش از 50 سال است که ساخته شده‌اند و هنوز به سبک قدیمی خود باقی مانده‌اند و استفاده می‌شوند و تنها هر ساله شرکت نفت هزینه‌ای گزاف صرف بازسازی و نوسازی آن می‌کند و همچنان برای سال بعد معایبی وجود دارد.

وی افزود: لزوم ساخت مدارس جدید در خارگ احساس می‎شود و این مدارس باید تخریب و مدارسی نو جایگزین آن‌ها شوند و این نیاز به پیگیری‌های ما دارد تا قبل از اینکه موقعیتی بحرانی پیش بیاید و اتفاق خاصی صورت گیرد، اقدامات لازم توسط شورای آموزش و پرورش انجام گیرد و ما نیز این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.


منبع: فارس