۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

شهری که شناسنامه فرهنگی ندارد

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زنجان فاقد شناسنامه فرهنگی است.
کد خبر : ۱۵۷۰۵۸

صراط: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به همراه معاون فرهنگی و هنری این اداره با شهردار زنجان دیدار کرد.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در این دیدار با اشاره به مسائل فرهنگی و هنری و ایجاد کارگروه‌های مشترک شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای ساماندهی امور فرهنگی هنری در رفع موازی‌کاری و ایجاد تعامل برای فعالیت‌ها در این زمینه تاکید کرد.

ناصر مقدم در ادامه با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ملی و استانی با جنبه‌های عمومی با تعامل و مساعدت با دستگاه‌ها از جمله شهرداری انجام گیرد، افزود: استان زنجان فاقد شناسنامه فرهنگی است.

وی عقب‌ماندگی استان زنجان را در زمینه‌های فرهنگی هنری قابل بررسی عنوان کرد و گفت: با وجود ظرفیت‌ها و ظرفیت‌‌های موجود در زنجان، استان هنوز فاقد برند فرهنگی است.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخشی از سخنان خود در این دیدار، استان زنجان را دارای ظرفیت‌های بسیار حائز اهمیت نظیر شهر شور و شعور حسنی و شهر غواصان دریادل برشمرد و یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای مساعدت و استفاده از این ظرفیت‌ها در استان تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه می‌توان از زبان هنر برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگ غنی استان زنجان با توجه به دیدگاه مطلوب شهرداری با تعامل استفاده کرد، خاطرنشان کرد: هنر بهترین زبان برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگ غنی استان زنجان است.

شهردار زنجان نیز در پایان آمادگی خود را در این زمینه برای اقدامات مطلوب در زنجان اعلام کرد و گفت: باید در استان زنجان کارهای اساسی در این راستا انجام گیرد.

محسن امین، همچنین همه دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه با نقش اساسی سهیم دانست.


منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند