۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

زور پرسپولیس بیشتر از استقلال است

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد، زور این تیم برای بردن دربی هفتادوهشتم بیشتر از استقلال است.
کد خبر : ۱۵۷۱۱۲

صراط:پایان رافت در خصوص شرایط تیم‌های پرسپولیس و استقلال پیش از دربی 78 گفت: بردها و باخت‌های قبلی پرسپولیس و استقلال هیچ تاثیری بر آنچه در دربی خواهد گذشت، ندارد و مسلماً در این دربی نیز مانند دربی‌های قبلی موقعیت زیادی خلق نمی‌شود. بدون شک مانند دربی‌های قبلی بازیکنان روز جمعه 90 دقیقه می‌جنگند تا شاید یک یا 2 بار صاحب موقعیت گل شوند. در دربی‌ها جنگ و بازی فیزیکی حرف اول و آخر را می‌زند و مسلماً در دربی پیش رو نیز  شرایط به همین صورت خواهد بود.

«بازیکنان در دربی باید از یک موقعیت 70 یا 80 درصدی فرصت گل بسازند»، رافت با بیان این جمله به تشریح شرایط 2 تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت و گفت: استقلال در هر پست یک بازیکن باارزش را از دست داده است. مجیدی، منتظری و نکونام بازیکنان خوبی بودند که از این تیم جدا شدند. با وجود جدایی نکونام، استقلال با داشتن تیموریان و ساموئل کمبودی را در میانه میدان احساس نمی‌کند اما در خط دفاعی و حمله کمبودهایی دارد. در آن سوی میدان پرسپولیس علاوه بر خط دفاعی باتجربه عناصر تهاجمی بسیار خوبی مانند صادقیان، خلعتبری و سیدصالحی دارد که می‌توانند برگ برنده این تیم برای رسیدن به گل و تغییر نتیجه بازی باشند.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس افزود: تیم‌های استقلال و پرسپولیس مهره‌های بسیار خوبی دارند اما اگر بخواهیم آنها را مقایسه کنیم فکر می‌کنم پرسپولیس برای رسیدن به پیروزی زور بیشتری نسبت به رقیب همشهری خود دارد.

وی با انتقاد از کری‌هایی که پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها برای هم می‌خوانند و مدام اعداد 4 و 6 را به هم نشان می‌دهند، خاطر نشان کرد: معتقدم کری در حد کم و معقول هیچ ایرادی ندارد و مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما نشان دادن اعداد 6 و 4 به شکل بسیار زیاد که ما این مدت دائماً شاهد آن بوده‌ایم به فرهنگ فوتبال و روح دربی خدشه وارد می‌کند. در واقع بهتر است هواداران 2 تیم قبل از دربی کارناوال‌های شادی راه بیندازند و از فوتبال و دربی لذت ببرند. آنها باید نتایج قبلی را فراموش کرده و از کری‌هایی که از حد گذشته و رو به بی‌احترامی رفته بگذرند. در واقع بهتر است بزرگ فکر کنیم و دربی را از کری به سمت بی‌احترامی نبریم.

رافت توجه به کارهای فرهنگی را جزو ملزومات دانسته و خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال افغانستان برنده فوتبال جوانمردانه شد و به دلیل پرداختن به اصول جوانمردانه و فرهنگی جایزه باارزشی را از سوی فیفا کسب کرد. ما هم که تاریخ و تمدن بسیار بزرگی را داریم باید بیشتر به کارهای فرهنگی بپردازیم.

منبع: تسنیم