۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

کوتی ازدربی 73 می گوید

گزارشگر با سابقه فوتبال ایران گفت که بازیکنانی که در دربی سال ۷۳ با هم دعوا می‌کردند چند روز بعد در کنار هم آب‌میوه می‌خوردند.
کد خبر : ۱۵۷۱۱۶

صراط:اسکندر کوتی که سابقه گزارش کردن دیدار پرسپولیس و استقلال را دارد، اظهار داشت: معمولاً کیفیت دربی خوب نبوده و حساسیت بازی باعث شده همه چیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی در خصوص دربی سال 73 که منجر به درگیری بازیکنان و نیمه تمام ماندن بازی شد، عنوان کرد: نمی‌خواهم بعد از این همه سال دنبال مقصر بگردم،‌ اما فکر می‌کنم حساسیت بیش از حد باعث شد این بازی به درگیری شود. بازیکنان پرسپولیس و استقلال با هم دوستان صمیمی بودند اما درگیر شدند.

گزارشگر با سابقه ایران ادامه داد: برای اولین بار بود که یک بازی را گزارش می‌کردم که در آن دعوا اتفاق می‌افتاد. وقتی درگیری به وجود آمد آنتن قطع شد و به من گفتند چیزی نگویم. زمانی که ارتباط دوباره برقرار شد به مردم گفتم اتفاق تلخی بین یکی دو بازیکن رخ داد و اسم بازیکن‌ها را هم نیاوردم. چرا باید اعصاب مردم را خراب می‌کردم؟

کوتی افزود: هیچ‌کس انتظار نداشت چنین اتفاقی رخ دهد،‌ هنوز بعد از سال‌ها نتوانستم این اتفاق را هضم کنم. دربی‌های زیادی را گزارش کردم اما آن اتفاق،‌ یک روز خاص بود. نکته جالب اینجاست که همان سال وقتی برای گزارش بازی برگشت همراه پرسپولیس و استقلال به بندرعباس سفر کردم، دیدم آنهایی که با هم دعوا کردند دوستان صمیمی هستند و در کنار هم آب‌میوه و نوشابه می‌خورند ولی در زمین به آن صورت از خجالت هم درآمدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال حساسیت دربی روی کارش اثر گذاشته، گفت: هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداد و همیشه طوری گزارش می‌کردم که پرسپولیسی‌ها می‌گفتند کوتی پرسپولیسی است و استقلالی‌ها هم می‌گفتند استقلالی‌ام. برای اینکه اعصاب بیننده خراب نشود هیچ وقت طرفداری تیمی را نمی‌کردم. من در ماهشهر هم برای استقلال بازی کردم و هم پرسپولیس.

گزارشگر فوتبال ایران در مورد اینکه آیا تا به حال در طول گزارش دربی پیش بینی کرده که تیمی برنده شود، تاکید کرد: آن بازی که استقلال 1-3 پرسپولیس را برد مشخص بود که این تیم بهتر بازی می‌کند و برنده است. در پیروزی 2-3 پرسپولیس مقابل استقلال که زاید هت‌تریک کرد هم برای رادیو جوان بازی را گزارش می‌کردم و حسی به من گفت که پرسپولیس برنده می‌شود. نکته جالب اینجا بود که همکارانم می‌گفتند انگار می‌دانستی پرسپولیس برنده می‌شود.

منبع: تسنیم