۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶

عدم هماهنگی بین نهادها در دفاع از تشیع

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه دستگاه‌های عربستان سعودی در تبلیغ علیه تشیع هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند افزود: در مقابل ما روزها باید تلاش کنیم تا حتی در شبکه العالم بتوانیم مطلبی را بگنجانیم.
کد خبر : ۱۵۷۱۱۷

صراط: آیت‌الله محسن اراکی امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: در هیچ زمانی دشمنان اسلام اتحادی مانند امروز علیه اسلام و مسلمانان نداشته‌اند؛ آن‌ها همه امکانات خود را در راستای فتنه‌انگیزی و با هدف به راه انداختن جنگ داخلی میان فرق مختلف اسلامی به کار گرفته‌اند.

وی افزود: حتی در روستاهای دورافتاده جهان اسلام از اندونزی تا موریتانی، توطئه جنگ فرقه‌ای وجود دارد و دشمنان اسلام به ویژه دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها دیده می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امیدواریم کنفرانس تقریب همانند سال قبل تصمیمات مهمی بگیرد، عنوان کرد: در مجمع عمومی برنامه‌هایی پیشنهاد خواهد شد که منجر به تصمیمات مفید شود.

وی ادامه داد: استفاده از رهنمودهای علما و مراجع تقلید در زمینه تقریب مذاهب اهمیت ویژه‌ای دارد و موجب تقویت کنفرانس تقریب و نیز وحدت میان مسلمانان خواهد شد.

اراکی با بیان اینکه مفتی اعظم تونس، سوریه، روسیه، الجزایر و دیگر کشورها و نیز شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در کنفرانس تقریب حضور خواهند داشت، گفت: حضور جنابعالی در این کنفرانس موجب غنای بیشتر کار خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مجامع محلی در 30 کشور اسلامی تشکیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: کمیته صلحی با عنوان مساعی حمیده با حضور بیشتر کشورهای اسلامی تشکیل شده که دارای کمیسیون‌های فرعی مختلف است.

وی گفت: کمیته‌های فرعی ماموریت‌های خاصی در مورد هر منطقه جهان اسلام دارند ولی مشکل عمده ما نبود اعتبار لازم برای فعالیت‌های گسترده است؛ علاوه بر این مشکل کمتر شخصیت و نهادی است که با ما همکاری کند؛ روزها تلاش می‌کنیم تا خبری را از مجمع تقریب مذاهب در صدا و سیما منعکس کنیم ولی این کار را برای ما انجام نمی‌دهند.

اراکی با بیان اینکه همه دستگاه‌های عربستان سعودی در تبلیغ علیه تشیع هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند، افزود: در مقابل ما روزها باید تلاش کنیم تا حتی در شبکه العالم بتوانیم مطلبی را بگنجانیم؛ شبکه‌های عربی دشمنان با من مصاحبه کرده‌اند ولی فقط توانسته‌ایم پس از چند سال یک مصاحبه با العالم داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این دنیای پر از فتنه تن‌ها هستیم؛ نهادهای داخلی از دولت تا مراکز رسانه‌ای و تبلیغاتی باید هماهنگ با هم باشند تا بتوانیم در زمینه تقریب و مقابله با فتنه‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مجامع دانشگاهی و کمیته‌های انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های غربی و حتی ائمه جماعت آن‌ها امروز توسط عربستان سعودی انتخاب می‌شوند، گفت: در مقابل، هماهنگی ما بسیار کم است.

اراکی افزود: برای هر زهری پادزهری را تهیه کرده‌ایم ولی اینگونه برنامه‌ها نیازمند پشتیبانی کافی هستند.


منبع: فارس