۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

برگزیدگان جشن منتقدان سینمایی چه گفتند؟

رضا عطاران: پایان دوره شمق در عقرب سینمای ایران / بابک حمیدیان: تهران دیگر جای زندگی نیست برگزیدگان بخش سینمایی هفتمین جشن منتقدان سینمایی برای حاشیه‌ای کردن برنامه، جملات جذابی را بیان کردند.
کد خبر : ۱۵۷۳۵۶
صراط: در حالی هفتمین جشن منتقدان سینمایی شامگاه 25 دی ماه به کار خود پایان داد که برگزیدگان بخش سینمایی همچون پگاه آهنگرانی، فرشته صدرعرفایی و نازنین بیاتی بعد از دریافت جوایز خود، جملات کوتاهی را  بیان کردند و بیشتر صحبت هایشان تنها به تشکر از عوامل سازنده فیلم های خود اختصاص داشت اما در این میان  کسانی نیز بودند که با بیان جملات متفاوت و یا حتی کنایه‌ای محفل را جذاب کردند.
 
رضا عطاران که در این مراسم به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم سینمایی "دهلیز" انتخاب شده بود در این مراسم یادآور شد: به دو دلیل از گرفتن این جایزه خوشحالم. نخست آنکه از دست منتقدان این جایزه را می گیرم و دوم آنکه در دوره جدید این جایزه سینمایی به من داده می شود.
 
وی ییان کرد: خوشحالم که دوره قبلی شمق در عقرب سینمای ایران به پایان رسید.
 
بازیگر فیلم "دهلیز" با زبان طنز ادامه داد: خوشحالم این جایزه را می گیرم حتی اگر حقم نباشد و به زور لابی و هر چیز دیگری این جایزه را بدست آورده باشم.
 
همچنین شهاب حسینی بعد از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد گفت: دیپلم افتخار جشن منتقدان برایم ارزشمند است چرا که هرچه انجام دادم چه خوب و یا خوب تر وظیفه‌ای بود برای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنم.
 
در ادامه پرویز شهبازی برگزیده بهترین کارگردانی برای فیلم "دربند" عنوان کرد: این فیلم برای من نقطه میمون و مبارکی داشت و مرا با مردم پیوند زد.
 
سعید قطبی زاده از منتقدان سینما نیز در این مراسم گفت: این مراسم جایی است که می‌توانیم افتخار کنیم چراکه نوشته‌های ما خوانده می‌شود و تاثیرات آن دیده می‌شود.
 
محمود کلاری برنده بهترین عنوان بهترین فیلمبردار از سوی انجمن منتقدان نیز این جایزه را سهم پیمان شادمانفر فیلمبردار فیلم "آسمان زرد کم عمق" دانست.
 
احسان عبدی پور کارگردان فیلم "تنهای تنهای تنها" نیز گفت: در این سینما باید چیزهایی را یاد بگیری. باید شهرت را عوض کنی و دعا می کنم در این کوچه‌های بن بست چنین چیزهایی را یاد نگیرم.
 
بابک حمیدیان بازیگر فیلم "هیس دخترها فریاد نمی زنند" نیز گفت: باید از تهران رفت این شهر دیگر جای زندگی نیست و در 24 ساعت، صدای من در پایتخت به این روز افتاده است.
 
وی ادامه داد: جایزه منتقدان برایم بسیار ارزشمند است و من این جایزه را روی چشمانم می‌گذارم چراکه برای بازی در فیلم "هیس دخترها ... " شجاعت به خرج دادم.
 
حسین علیزاد به عنوان برگزیده بهترین موسیقی برای فیلم "آسمان زرد کم عمق" معرفی شد که به دلیل سفر خارجی نتوانست حضور پیدا کند و ترانه علیدوستی جایزه او را دریافت کرد.