۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی عنوان کرد

دلیل خروج شاه از کشور چه بود؟

کد خبر : ۱۵۷۴۱۱
صراط: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: رهبری امام خمینی (ره)، شهدا، حضور روحانیت و مردم در راهپیمایی‌های سال 57 این احساس را در شاه به وجود آورد که دیگر جایی در میان مردم ندارد.

محمدعلی تابعی اظهار داشت: حضور همه مردم  در راهپیمایی‌ها سال 57 سبب شد که شاه و همه کسانی که از او حمایت می‌کردند، به این نتیجه برسند که شاه دیگر در میان مردم جایی ندارد.

وی با بیان این‌که ابرقدرت‌ها نیز برای بهتر کردن اوضاع از شاه خواستند تا برای مدتی از کشور خارج شود، تصریح کرد: البته خود شاه نیز می‌دانست که خروج او از کشور موقتی نیست و باید برای همیشه از صحنه سیاسی کشور خارج شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی اذعان داشت: البته این قدرت‌ها می‌خواستند که با روی کار آوردن کسانی مانند بختیار بدلی از شاه را داشته باشند که به خواسته‌های آن‌ها عمل کنند اما رهبری امام و حضور مردم تمام نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

روزهای انقلاب روزهای خدایی و الهی بود

تابعی اضافه کرد: رهبری امام خمینی(ره)، خون شهدا، حضور روحانیت و مردم کار را به جایی رساند که شاه با وجود همه حمایت‌های که از او می‌شد عاقبت دست به فرار زد.

وی با اشاره به حال و هوای آن دوران کشور، گفت: آن روزها از شور، احساس، هیجان و تبلور احساسات مردم پر بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که تمام روزهای انقلاب و روزهای قبل از آن، روزهای خدایی و الهی بودند، افزود: انقلاب ما انقلاب زیبایی بود و عظمت آن دوران به حدی بود که قابل وصف نیست.

تابعی متذکر شد: ایثار و از خودگذشتگی مردم، شهدا و خانواده شهدا انقلاب بزرگی را رقم زد که آثار آن برای همه دوران باقی می‌ماند و روز به روز نیز بر عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی حضور مردم در انتخابات، مراسم دهه فجر و مناسبت‌های انقلاب را نشان از وحدتی خواند که انقلاب را به پیروزی رساند و هنوز نیز در همه عرصه‌های کشور وجود دارد.

مشکلات جزئی کشور با  وحدت مردم و مسئولان حل می‌شود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: شاید هنوز با آرمان‌های امام و انقلاب فاصله زیادی داشته باشیم اما نسبت به سایر کشورهای منطقه در وضعیتی قرار داریم که قابل مقایسه با آن‌ها نیست.

تابعی با بیان این‌که اکنون ایران اسلامی به یک کشور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، ادامه داد: ایران از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علم و فناوری و حتی اشتغال در وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر کشورهای منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در کشور، تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما کسی با نظام مشکلی ندارد واین مشکلات را ناشی از نظام نمیدانیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مشکلات جزئی که در کشور به وجود آمده با  وحدت و انسجام مردم و مسئولان قابل حل است.
منبع: فارس