۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

ستاد بحران شهر شیراز نمره منفی گرفت

عضو شورای شهر شیراز گفت: ستاد بحران شهر شیراز نمره منفی گرفت.
کد خبر : ۱۵۷۵۷۰

صراط: محمد تقی تذروی با اشاره به وضعیت شهر شیراز پس از بارش برف یادآور شد: در حالیکه از چند روز قبل همه اطلاع کامل از بارش برف در شیراز داشتند انتظار می رفت که ستاد بحران شهر شیراز زودتر اقدام کند.

وی تصریح کرد: حادثه برف در شهر شیراز یک اتفاق طبیعی بود اما در زمان چنین اتفاقاتی سه طرح جداگانه شامل اقدامات پیشگیرانه از بحران، اقدامات حین بحران و اقدامات پس از بحران باید تهیه شود که در این راستا ستاد بحران شهرستان شیراز در بحث اقدامات پیشگیرانه نمره منفی گرفت.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در مورد اقدامات حین بحران نیز وقتی احساس شد خطر نزدیک است حرکت هایی انجام شد که دیگر جوابگو نبود ولی همه سعی داشتند خود را خوب و فعال نشان دهند.

تذروی یادآور شد: پس از بارش برف نیز اقدام به رفع مشکلات کردیم که در این زمان دیگر دیر شده بود و مردم به ما نمره منفی دادند.

وی تاکید کرد: اما به نظر من استاندار باید تیم تحقیقات را برای مشخص کردن مدیران کم کار بسیج کند و به اینگونه مدیران برخورد شود.

عضو شورای شهر شیراز افزود: نا هماهنگی میان دستگاه ها کاملا مشخص بود به همین دلیل قبل از بروز چنین حوادثی باید ستاد بحران راه اندازی و شرح وظایف نیز اعلام شود.

تذروی یادآور شد: همه کم کاریها از جانب شهرداری شیراز نبوده به همین دلیل میزان کم کاری ها را باید مشخص کرد و البته صدا و سیما نیز در عملیات پیشگیرانه به خوبی عمل نکرد.

وی ادامه داد: باید از این اتفاق درس بگیریم زیرا زمان امروز دیگر جای کسب تجربه و انجام حرکت های خطا نیست.


منبع: مهر