۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
صادقی:

سیاست‌های بودجه‌ای عامل افزایش تورم

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه دستمزد هیچ نقشی در تورم ندارد، گفت: سیاست‌های بودجه‌ای دولت مهمترین عامل افزایش تورم بوده است.
کد خبر : ۱۵۷۶۴۲

صراط: در جریان مناظره تلویزیونی امروز، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن موافقت با افزایش دستمزد کارگران اظهار داشت: بحث افزایش دستمزد نقشی در تورم نداشته و سوال برنامه مبنی بر افزایش دستمزد متناسب با تورم انحرافی است.

وی ادامه داد: آمار و ارقام کاملا واضح و روشن است. اگر حقوق و دستمزد افزایش نیابد، تورم در ایران سیر صعودی خواهد داشت.

صادقی گفت: در زمان جنگ هیچ افزایش حقوقی نداشتیم اما تورم همچنان در حال افزایش بود بنابراین تورم هیچ ارتباطی به حقوق ندارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون درآمد نیروی کار با هزینه‌هایش همخوانی ندارد و شکاف بزرگی در این بین دیده می‌شود، گفت: 67 درصد درآمد کارگران عقب‌تر از هزینه‌هایشان است بنابراین مجبورند با پرکاری، اضافه‌کاری، تاکسیرانی یا نگهبانی شیفت شب کمبود درآمد خود را جبران کنند.

وی گفت: به لحاظ علمی اثبات می‌کنیم که حقوق و دستمزد هیچ نقشی در تورم نداشته است. در سال 88، حقوق 8.7 درصد افزایش اما تورم به اندازه 21 درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه آنچه که موجب نارسایی اقتصادی می‌شود، سیاست‌های بودجه‌ریزی نادرست دولت است، گفت: بودجه‌های عمرانی موجب افزایش تورم و به حاشیه بردن تولید و ایجاد رانت در اقتصاد می‌شود.

صادقی همچنین در پایان با تاکید دوباره بر اینکه مزد هیچ نقشی در تورم ندارد، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بین زندگی کارگر و درآمدش تعادل ایجاد شود.


منبع: فارس