۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
در اقدامی تلافی‌جویانه

اسرائیل سفرای ۴ کشور را احضار کرد

وزیر خارجه اسرائیل در اقدامی تلافی‌جویانه سفرای ۴ کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا و آلمان را احضار کرد؛ این کشورهای اروپایی پیشتر سفرای اسرائیل را فراخونده بودند.
کد خبر : ۱۵۷۶۷۱

صراط: وزیر خارجه اسرائیل سفیران کشورهای اروپا را به خاطر آنچه «مواضع یکجانبه آنها» در قبال اسرائیل خوانده احضار کرد. این اقدام در شرایطی انجام شده که 4 کشور اروپایی پیشتر سفرای اسرائیل در پایتخت‌های کشورشان را احضار کرده بودند.

فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در هفته جاری سفیران اسرائیل را در پایتخت‌های کشورهای خودشان فراخوانده و نگرانی عمیقشان را از تصمیم کابینه اسرائیل برای اعلام شهرک‌سازی‌های جدید در بیت‌المقدس و کرانه باختری ابراز کرده بودند.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل در اقدامی تلافی‌جویانه سفیران این 4 کشور را فراخواند. سخنگوی وزیر خارجه اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: «لیبرمن به سفیران این 4 کشور تأکید کرد که مواضع یک جانبه آنها علیه اسرائیل و به طرفداری از فلسطینی‌ها غیر قابل قبول است و این برداشت را به وجود می‌آورد که آنها تنها به دنبال راههایی برای سرزنش اسرائیل هستند.»

وی افزود: «مواضعی که این کشورها اتخاذ می‌کنند، علاوه بر اینکه سوگیرانه، نامتوازن و خلاف واقعیت‌ها است، احتمال رسیدن به توافق ما بین طرفین را هم مخدوش می‌کند.»

در حال حاضر حدود 500 هزار اسرائیلی ساکن کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی هستند. بر اساس قوانین بین المللی تمام شهرک‌هایی که اسرائیل پس از جنگ ژوئن سال 1967 میلادی در اراضی اشغال شده فلسطینیان ساخته است غیرقانونی هستند.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم