۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱

مسلمانان همچنان در آفريقاي مرکزي قربانی می‌شوند

پس از استعفای هفته گذشته رییس جمهور آفریقای مرکزی در چاد و با وجود استقرار پنج هزار و 600 نیرو نظامی فرانسوی و اتحادیه آفریقا در به بهانه ایجاد امنیت در آفریقای مرکزی ، مسلمانان همچنان قربانی خشونتها در این کشور آشوب زده هستند.
کد خبر : ۱۵۷۹۴۴
صراط: پس از استعفای هفته گذشته رییس جمهور آفریقای مرکزی در چاد و با وجود استقرار پنج هزار و 600 نیرو نظامی فرانسوی و اتحادیه آفریقا در به بهانه ایجاد امنیت در آفریقای مرکزی ، مسلمانان همچنان قربانی خشونتها در این کشور آشوب زده هستند.
مسیحیان آفریقای مرکزی بلافاصله پس از استعفای رییس جمهور آفریقای مرکزی در چاد همسایه شمالی، با تشکیل تیم های چندین نفره به طرف محله های مسلمان نشین حمله کردند و هم اکنون به تسویه حسابهای شخصی و مذهبی مشغولند.
افراد مسلح دیشب هم 23 مسلمان از جمله سه کودک را در جمهوری آفریقای مرکزی به قتل رساندند و 20 تن را نیز زخمی کردند.
سازمان غیردولتی quotation mark کودکان را نجات دهید quotation mark در بیانیه ای اعلام کرد: کاروانی از مسلمانان در مرز کامرون مورد حمله قرار گرفتند.
این سازمان پیش از این ، از کشته شدن 10 تن و زخمی شدن 50 تن دیگر در این محل خبرداده بود.
دور جدید خشونت ها در این کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شدت بیشتری به خود گرفته است.
در آستانه این رویداد سیاسی ، شماری از محله های مسلمان نشین پایتخت به آتش کشیده شد.
به گفته شاهدان ، نیروهای اعزامی ارتش فرانسه و نیروهای اعزامی اتحادیه آفریقا به جمهوری آفریقای مرکزی نیز نمی توانند امنیت را در این کشور برقرار کنند.
جمهوری آفریقای مرکزی از 11 ماه پیش که شورشیان سابق سلکا قدرت را دراین کشور در دست گرفته اند و میشل جوتودیا را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند ، گرفتار درگیریهای قومی و مذهبی شده است.
جوتودیا در جریان نشست دو روزه ای که با حضور رهبران مخالفان دولت در انجامنا پایتخت چاد برگزار شد، تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از قدرت را اعلام و هدفش را پایان بخشیدن به خشونتها و درگیری ها در این کشور آشوب زده عنوان کرد.
نخستین قربانیان این خشونت ها و درگیریهای قومی و مذهبی نیز کودکانی هستند که برای خدمت در صفوف شبه نظامیان ربوده می شوند.
ژان لوکنگا کارمند صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) در جمهوری آفریقای مرکزی در این باره می گوید : کودکانی هستند که از یک یا دو سال پیش ربوده شده اند و در صفوف گروه های شورشی می جنگند.
اتحادیه اروپا وعده داده است که چندصد نظامی برای تقویت استقرار امنیت به جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کند.
به گزارش سازمان ملل متحد، در جریان درگیریهای اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی بیش از یک میلیون نفر آواره و حدود یک هزار تن کشته شده اند.
سازمان ملل می گوید که نیمی از جمعیت شهر بانگی آواره شده اند و بیش از دو میلیون تن در این کشور به کمک های فوری بین المللی نیاز دارند.