۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

اجبار کارمندان به مطالعه تالیفات رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی+سند

«مرکز آموزش مدیریت دولتی» ماموریت دارد توسعه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت دولتی و اداره عمومی کشور را ازطریق آموزش مدیران، کارشناسان و کارکنان پیگیری کند.
کد خبر : ۱۵۷۹۸۷

صراط: یکی از اقدامات موثر دولتهای گذشته، تلاش برای ارتقاء سطح علمی و آموزشی کارکنان و مدیران دستگاههای اجرایی بوده است و در این بین، دولت دهم تلاش کرد با ابلاغ سلسله برنامه ها و تعیین دروس مختلف، نقش خود را پررنگ تر از دیگر دولتها نشان دهد که در برخی جهات این تلاش موفق و در برخی دیگر از اقدامات، ناکافی بود.

در این میان، نقش مهم تعیین صلاحیت اساتید و تایید محتوا و سبک ارائه دروس بر عهده یکی از موسسات علمی زیر مجموعه ریاست جمهوری یعنی "مرکز آموزش مدیریت دولتی" گذاشته شد.

این مرکز که از جمله نهادهای زیر مجموعه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور محسوب می شود، ماموریت دارد توسعه عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریت دولتی و اداره عمومی کشور را ازطریق آموزش مدیران، کارشناسان و کارکنان پیگیری کند.

بر این اساس، تهیه محتوای آموزشی یکی از مهمترین رسالت های این مرکز است که ریاست آن بر عهده دکتر ابراهیم موسی زاده است که غلامحسین الهام معاون سابق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، حدود یک ماه پیش از پایان فعالیت دولت دهم، حکم مسئولیت وی را صادر کرد.

 

اما نکته عجیب در ابلاغ محتوای آموزشی به کارکنان دولت، وجود یک نام آشنا در میان نویسندگان منابع آموزشی کارمندان است.

بر اساس نامه ای که اخیرا از سوی وزارت نیرو به عنوان یکی از دهها نهادی که کارکنانش تحت آموزش مرکز آموزش مدیریت دولتی هستند، صادر و به دست صبحانه رسیده است، از مسئولان مربوطه خواسته شده پبرای آموزش کارکنان خود در زمینه نماز، از کتاب "نماز و آثار آن در دوران جوانی" نوشته دکتر ابراهیم موسی زاده و کتاب حقوق اداری، باز هم تالیف دکتر ابراهیم موسی زاده استفاده کنند!

با توجه به اینکه مولف دیگری هم‌نام ریاست مرکز مذکور در جستجوها پیدا نشد، باید این نکته را متذکر شد که درست است مسئولان بر اساس صلاحیت و توان علمی و مدیریتی یک فرد، وی را به سمتی دولتی منصوب می کنند اما این شائبه که کارکنان دولت باید کتابهای همان مسئولی را بخوانند که وظیفه آموزش کارکنان دولت را بر عهده دارد، قابل تامل خواهد بود.

 

از سوی دیگر کم نیستند مولفان توانمندی که در این زمینه کتابهای مفید و سودمندی را نوشته اند و می شد از تالیفات آنها در اموزش کارکنان دولت بهره برد تا چنین شائبه ای نیز پیش نیاید.

ضمن تبریک به ریاست مرکز آموزش مدیریت دولتی که توانسته هم در عرصه ای فرهنگی و معنوی مانند نماز و برکات آن کتابی مفید را تالیف کند و هم در زمینه حقوق اداری صاحب کتاب باشد، باید از مجموعه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که مسئولیت آن بر عهده یکی از نزدیکان امین رییس جمهور است، خواست اجازه ندهد اطمینان کارمندان به امر آموزش و اهمیت آن با چنین شائبه ها و ابهاماتی خدشه دار شود.


منبع: صبحانه