۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
بذرپاش:

رگه‌هایی را در دولت هست که به دیکتاتوری ختم می‌شود

نماینده مردم تهران با انتقاد از اظهارات مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره کسانی که به روحانی رای‌ نداده‌اند، گفت: مردم در آینده پاسخ این افراد را خواهند داد.
کد خبر : ۱۵۸۰۳۶

صراط: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل 84 قانون اساسی نمایندگان در اظهارنظر در خصوص مسائل داخلی و خارجی آزاد هستند.

وی با اشاره به نطق احمد توکلی نماینده مردم تهران گفت: یک نفر از مشاوران ارشد رئیس جمهور که ریاست حوزه مشاوران ریاست جمهوری را نیز بر عهده دارد و از خانواده شهدا نیز هستند مطالبی را نقل کرده که کسانی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند به قانون‌شکنی و قانون‌شکنان رأی دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تغییر، تغییر خیلی خاصی بود که جامعه رسانه‌ای به سرعت از آن گذشت البته مردم ایران در آینده به این گونه اظهارات جواب خواهند داد همانگونه که در سال 84 و 88 جواب دادند همانگونه که در مجلس هفتم، هشتم و نهم جواب دادند. همانگونه که در دوره‌های دوم، سوم و چهارم شورای شهر جواب دادند.

بذرپاش گفت: ما متأسفانه رگه‌هایی را در دولت می‌بینیم که این مسائل در نهایت به دیکتاتوری ختم می‌شود همانگونه که این رگه‌های رفتاری را در برخورد با رسانه‌های مرتبط می‌بینیم در عزل و نصب‌های گسترده و بعضاً بدون ضابطه می‌بینیم در اظهارنظرهایی که در خصوص مجلس و عدم حق اظهارنظر از سوی لبوفروش و راننده تاکسی می‌بینیم.

وی افزود: امیدوارم ریاست جمهور در این باره تذکر لازم را به همکاران خود بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مذاکرات ژنو گفت: من نمی‌دانم چرا مردم و نمایندگان مجلس برای دوستان مذاکره‌کننده نامحرمند و چرا دولتمردان آمریکا سنای این کشور و مردم خود را محرم می‌دانند.

بذرپاش گفت: ما از بندهای توافقنامه ژنو آگاه نبوده، نیستیم و احتمالاً نخواهیم بود امیدواریم دولتمردان به ما مردم و همچنین مجلس اعتماد کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت در پاسخ به این تذکر بذرپاش گفت: در خصوص بحث اول تذکر شما انتظار تمام نمایندگان از تمام دوستان از جمله آقای ترکان که تجربه طولانی در مدیریت کشور در عرصه‌های کلان آن دارند و از خانواده ایثار و شهادت هستند این است که نقش جدی در تعامل دو قوا به منظور ارتقاء توان نظام ایفا کنند و از هر گونه کلامی که به رابطه بین دو قوا صدمه وارد کند خودداری کنند.

ابوترابی در ادامه به بخش دوم تذکر بذرپاش گفت: مجلس در شورای عالی امنیت ملی حضور دارد و از این طریق از تمام موضوعات مطلع‌ هستند البته نمایندگان مجلس نیز در این باره حساسیت‌هایی دارند و انشاءالله توجه لازم به اقتدار نظام در حوزه مذاکرات که مورد توجه نمایندگان مجلس نیز است خواهد شد.


منبع: فارس