۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

آنالیز رفتارهای صادقیان توسط حاج رضایی

حاج رضایی پیام را با نفراتی مثل مجاهد خذیراوی و مجتبی محرمی مقایسه می کند که علیرغم استعداد بالایشان درگیر حاشیه شدند و از فوتبال کنار رفتند
کد خبر : ۱۵۸۰۵۷
صراط:رفتار پیام صادقیان برای مربیان پیشین او عجیب است. محمود یاوری که سرمربی ستاره پرسپولیس در ذوب آهن بوده ترجیح می دهد در مورد او صحبت نکند. اتفاقی که درباره علی دوستی مهر هم تکرار می شود و  سرمربی پیام در تیمهای ملی نوجوانان و جوانان بهترین جواب را در سکوت می داند. تنها کسی که حاضر می شود در مورد رفتارهای صادقیان صحبت کند، امیر حاج رضایی است. کارشناس خوش صحبت فوتبال ایران مثل سایرین هیچ شکی در توانایی های فنی پیام ندارد:" او به لحاظ فنی می تواند بازیکن بزرگی شود و  با این سن حتی می تواند در جام جهانی به میدان برود. در بازی اش نوعی شجاعت دیده می شود اما رفتار غیر فنی او این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.  بازیکنی مثل پیام اگر درگیر حاشیه شود فوتبالش را از دست می دهد. نمونه هایی داشتیم که استعداد زیادی داشتند اما به جایی نرسیدند مثل کشتی گیری به نام  پرویز فرنژاد که رقیب عبدالله موحد بود. او  به خاطر مسائل حاشیه ای  خیلی زود از بین رفت.  در بین فوتبالی ها می توانم مجاهد خذیراوی را مثال بزنم یا علی اکبریان یا حتی مجتبی محرمی که بچه بسیار با معرفتی است اما به حقش در فوتبال نرسید"
 
حاج رضایی ادامه می دهد:"  از رفتارهای پیام تعجب می کنم. از زمانی که آن تکل را روی پای نکونام رفت کارهایش برایم عجیب بود. به هر حال نکونام کاپیتان تیم ملی است و  کارهای  صادقیان  مرا نگران می کند"
 
خیلی ها عقیده دارند مربیان پرسپولیس در کنترل پیام موفق نبوده اند و او به خاطر آنکه کسی روی نیمکت به او گیر نمی دهد چنین رفتارهایی را بروز می دهد. نظر حاج رضایی را بخوانید:"  نمی دانم در پرسپولیس چه می گذرد که بخواهم توضیح دهم. شاید فضای آن تیم از جهت روحی برای پیام بزرگ باشد و او بخواهد بر اساس جوانی و بلند پروازی هایش بخواهد بیشتر به جامعه معرفی شود. او شاید خواهان شهرتی زودرس باشد که ظرفیت این باشگاه بزرگ را ندارد. من دوست دارم با پیام بنشینم و صحبت کنم چون از دیدن بازی اش لذت می برم
 
حاج رضایی بهترین راه برای حل مشکل ستاره پرسپولیس را تمرینات ذهنی برای او می داند:" یک زمانی لیپی می گفت من در یوونتوس ذهنیت بازیکنان را تمرین می دهم. باید روی ذهن پیام کار شود. فقط این نیست که یکی به او بگوید این کار را نکن. باید دلیل سرکشی او پیدا شود. ما در دنیا بازیکن سرکش داریم. بازیکنی مثل بالوتلی. گاهی اوقات بالوتلی کار را به جایی می رساند که مربی قیدش را می زند. یعنی به جز ضربه زدن به خودش، به تیمش هم ضربه می زند.شما برخورد پیام در دربی با  خلعتبری را نگاه کنید تا متوجه منظور من  شوید"
 
سئوال دیگر ما از حاج رضایی درباره مصاحبه صادقیان است. اینکه او میلیاردر شدن را به داشتن تعداد بازیهای ملی زیاد ترجیح می دهد. حاج رضایی می گوید:" پیام اگر پختگی داشت نمی آمد پول را به تیم ملی ترجیح دهد. در روان شناسی می گویند جسم برده ذهن است. ذهن پیام سالم است که رویش پارازیت افتاده مثل موج رادیو که باید تنظیم شود تا صدای شفافی از آن بشنویم" سئوال آخر در مورد دلیل رفتارهای پیام از دید هوادارانش است. اینکه او به خاطر دعوت نشدن به تیم ملی اعصاب ندارد و دست به این کارها می زند:" فوتبال یک مبارزه است. همه ما در زندگی با ناکامی هایی مواجه شدیم. اگر بخواهیم در برابر ناکامی ها ضعف نشان دهیم که از صحنه محو می شویم. پیام اگر فکر می کند که حقش تیم ملی است، باید برای رسیدن به تیم ملی بجنگد.
منبع: گل