۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳

پر هزینه ترین شادی گل آنلکا در وست بروم

اسپانسر اصلی تیم وست برومویچ انگلیس در اعتراض به شادی گل ضد یهودی مهاجم فرانسوی این تیم قرارداد خود با باشگاه وست بروم را فسخ کرد.
کد خبر : ۱۵۸۲۶۵
صراط: به نقل از رویترز، زوپلا، وب‌سایت اینترنتی که در حوزه مسکن و املاک فعالیت می‌کند و نام آن به عنوان اسپانسر اصلی تیم وست برومویچ آلبیون انگلیس روی پیراهن بازیکنان این تیم درج شده است، در اعتراض به حرکت جنجالی اخیر نیکلا آنلکا، مهاجم فرانسوی وست برومویچ، به همکاری خود با این تیم پایان داد.

ماه گذشته آنلکا در جریان بازی‌ وست بروموویچ برابر وستهام پس از گلزنی شادی خود را با گرفتن ژستی نشان داد که به زعم بسیاری یک حرکت توهین‌‌آمیز علیه یهودیان بوده است. این اتفاق جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های اروپایی به راه انداخته که آخرین آن انتشار خبری در خصوص فسخ قرارداد همکاری اسپانسر وست برومویچ با این تیم به نشانه اعتراض به حرکت آنلکا بوده است.

شرکت زوپلا که یکی از مالکان آن فردی یهودی به نام الکس چسترمن است در سال 2012 به اسپانسر اصلی وست‌برومویچ تبدیل شد و پس از آن قراردادی با این تیم منعقد کرد که تا پایان فصل آینده اعتبار داشت اما طبق بیانیه‌ای که این سایت منتشر کرده، همکاری میان زوپلا و وست برومویچ تنها تا پایان فصل جاری ادامه دارد.

در این میان نشریه دیلی میل انگلیس ادعا کرده است که زوپلا از سران وست‌برومویچ خواسته که نام این شرکت را از روی پیراهن آنلکا حذف کنند اما این درخواست مورد قبول واقع نشده است. این موضوع به مذاق مسئولان زوپلا هم خوش نیامده و آنها را به فسخ قراردادشان با وست‌برومویچ ترغیب کرده است.

برخی گزارش‌ها در خصوص بیانیه منتشر شده توسط زوپلا حاکی از آن هستند که این شرکت از پرداخت 3 میلیون پوند به وست‌برومویچ خودداری کرده و لغو این جریمه را منوط به حذف آنلکا از ترکیب تیم برای بازی برابر اورتون در روز دوشنبه (اورتون) دانسته است. این اتفاق اما رخ ندارد و مهاجم پیشین تیم ملی فرانسه در ترکیب اصلی وست‌برومویچ قرار گرفت.

منبع: تسنیم