۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

القاعده یک شهر عراق را گرفت

گروه های وابسته به القاعده کنترل کامل شهر فلوجه را به دست گرفتند و نیروهای عشایر عراقی از این شهر خارج شدند.
کد خبر : ۱۵۸۲۷۲
صراط: گروه های وابسته به القاعده کنترل کامل شهر فلوجه را به دست گرفتند و نیروهای عشایر عراقی از این شهر خارج شدند.

به گزارش فرانس پرس؛ سازمان موسوم به "دولت عراق اسلامی درعراق وشام" (داعش) به صورت کامل کنترل شهر فلوجه در غرب عراق را به دست گرفته و نیروهای وابسته به عشایر عراقی به صورت کامل در نبود نیروهای دولت مرکزی بغداد از این شهر خارج شدند.

فرانس پرس در توضیح آن چه که عملاً هم اکنون در شهر فلوجه می گذرد اعلام کرد: افراد مسلح وابسته به عشایر ابتدا کنترل شهر فلوجه را به دست گرفتند، و نیروهای پلیس محلی را از نهادهای دولتی دور کردند، از این رو دولت مرکزی در بغداد تصمیم گرفت نیروهای نظامی خود را برای مقابله با این پدیده به شهر فلوجه و اطراف آن اعزام کند، بعد از پادرمیانی گروه های مختلف و دخالت رهبران عشایر عراقی نوری مالکی نخست وزیر عراق تصمیم گرفت کمی درباره آغاز حمله به شهر فلوجه تامل کند، در مقابل از عشایر عراقی ساکن این منطقه خواست تا آنها نیروهای القاعده را از این منطقه اخراج کنند، و برای مدتی دولتی محلی در شهر فلوجه روی کار آید.

فرانس پرس می افزاید: برهمین اساس بزرگان عشایر عراقی در فلوجه تصمیم گرفتند، هفته گذشته جلسه ای را برای تشکیل دولت محلی برگزار کنند، و برای این شهر قائمقام و رئیس پلیس جدیدی را تعیین کنند، تا از آغاز حمله نیروهای ارتش عراق به شهر فلوجه جلوگیری کنند، اما این تلاش ها با مخالفت مستقیم "داعش" هیچ گاه با موفقیت رو به رو نشد، چرا که اکنون نیروهای "داعش" زمام امور را در شهر فلوجه به دست دارند.

به گفته فرانس پرس: نیروهای "داعش" تاکنون پیش از این هم مانع از موفقیت نشست عشایر اهالی فلوجه برای انتخاب دولت محلی در این شهر شدند، زمانی که عشایر تصمیم گرفته بودند بزرگان خود را به عنوان مسئولان محلی انتخاب کنند و یکی از بزرگان عشایر را به عنوان رئیس نیروهای پلیس فلوجه برگزیدند.

براساس اطلاعاتی که فرانس پرس در این زمینه منتشر کرده: بعد از برگزیدن یکی از بزرگان عشایر به عنوان رئیس پلیس جدید شهر فلوجه نیروهای وابسته به "داعش" اقدام به منفجر کردن منزل وی کردند وهمین مساله باعث شد تا وی هم از شهر فلوجه خارج و دیگر به این شهر باز نگردد.

فرانس پرس از فلوجه خبرداد: نیروهای "داعش" همچنین اقدام به ربودن قائمقام جدید و منتخب شهر فلوجه کردند و بعد از گذشت چند ساعت و گرفتن تعهد مکتوب از وی مبنی بر ترک شهر فلوجه و کناره گیری از این سمت وی را آزاد کردند.

فرانس پرس به نقل از عدنان الاسدی مسئول وزارت کشور عراق در کنفرانس عشایر این کشور در فلوجه اعلام کرد: سلاحی که در فلوجه جمع آوری شده بسیار زیاد است، سلاحی که در شهر فلوجه جمع آوری شده در حدی است که می توان برای اشغال کل بغداد از آن استفاده کرد.

این مسئول عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: هدف گروه های وابسته به القاعده در اشغال فلوجه تنها اشغال این شهر نیست بلکه انها قصد دارند از این طریق روند تحولات سیاسی حاکم در عراق را دچار مشکل سازند.

براساس اطلاعات رسیده از فلوجه : هم اکنون نیروهای "داعش" در فلوجه موفق به تشکیل ستاد شرعی و تشکیل دادگاهی ویژه در فلوجه شده اند، و 4 تن از بزرگان عشایر عراقی را از اهالی فلوجه ربوده اند، این 4 تن قصد داشتند در نشست دیگری برای تعیین مسئولان جدید فلوجه تشکیل جلسه دهند.

یکی از بزرگان عشایر فلوجه که از ترس ذکر نامش حاضر به گفت وگو با استفاده از اسم صریحش نشده بود گفت: من می ترسم ترور شوم ولی همین اندازه می گویم دیگر عشایر عراقی در فلوجه هیچ توانی ندارند و هر تصمیم که می گیریم "داعش" با آن مخالفت می کند، چرا که آنها به دنبال تشکیل امارت و تعیین والی برای فلوجه و انتخاب خلیفه هستند.

این شیخ عشایر فلوجه در ادامه گفت: اهالی شهر فلوجه با این شیوه حکومت "داعش" مخالفند و می خواهند در شهرشان استانداری و بخش داری و نیروهای پلیس دولتی حضور داشته باشند.

وی افزود: قائم قام را ربودند و منزل رئیس پلیس جدید را منفجر کردند از این رو دیگر کسی حاضر نیست از دولت مرکزی عراق سمتی دریافت کند، چرا که به سرعت مورد سوء قصد قرار می گیرد.

فرانس پرس می افزاید: "داعش" از طریق بلندگوهای مساجد از جوانان این شهر خواسته به صفوف نیروهایش ملحق شوند و از اهالی شهر فلوجه دعوت کرده به فکر ترک شهر نباشند.

به گفته شاهدان از شهر فلوجه: "داعش" قوانین جدیدی در شهر فلوجه وضع کرده و هرکس را که قصد فرار از شهر فلوجه داشته باشد با اعمال حدود شرعی که خود تعیین کرده اند، اعدام می کنند.

این شاهدان می گویند: به زنان در بازار فلوجه اجازه حضور در کنار مردان را نمی دهند و استفاده از شلوار برای مردان را منع کرده اند و مردان اجازه کوتاه کردن محاسن را نمی دهند، و رانندگی برای زنان را منع کرده اند.
منبع: تسنیم