۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
عیاضی در نشست خبری مطرح کرد

برنامه های شهرداری برای یوم الله 22 بهمن

رئیس کمیته تزیینات و آذین بندی شهر تهران گفت: در ایام الله دهه فجر پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد هویت ملی در تمام مسیرهای اصلی شهر تهران برافراشته خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۸۲۸۷
صراط: "محمدهای عیاضی" رئیس کمیته تزیینات و آذین بندی شهر تهران در نشست خبری که ظهر امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به برنامه‌های گسترده‌ای که از سوی مجموعه فرهنگی شهرداری تهران به منظور بزرگداشت ایام الله دهه فجر پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: طی دو روز آینده جلسه‌ای را با روسای کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی سراسر کشور هم چنین معاونین فرهنگی شهرداری‌ها برگزار خواهیم کرد که در این جلسه برنامه‌های ایام الله دهه فجر مطرح می‌شوند تا در سطح استانی به اجرا گذاشته شود.  
 
وی با بیان این که بزرگداشت دهه مبارک فجر به عنوان ایام الله برای نسل جوان ما اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ایستادگی ملت متعهد ایران اسلامی، حفظ میراث امام خمینی(ره) و همه ارزش‌ها و اصول آن از راهبردهای برنامه‌های دهه فجر است.  
 
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای شوراهای اسلامی شهر اضافه کرد: معظم له مدیریت جهادی را مطرح کردند و ما نیز با همین رویکرد برنامه‌ها را برگزار خواهیم کرد، در این زمینه راهبرد ما دشمن شناسی، بصیرت به منظور پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و به طور گسترده شهر تهران است.  
 
عیاضی هویت بخشی به سیمای شهر در طول دهه مبارک فجر را مهمترین اقدام دانست و تصریح کرد: مردم انتظار دارند شهر در ایام الله دهه فجر متفاوت‌تر از روزهای قبل باشد. در این زمینه جشنوراه فیلم فجر، جشنواره تئاتر، تجسمی، سرود و موسیقی و .... داریم که تبلیغات آن را در سطح شهر خواهیم داشت.  
 
عیاضی با بیان این که در ایام الله دهه فجر پرچم را به عنوان نماد هویت ملی در تمام مسیرهای اصلی تهران برافراشته خواهیم کرد، افزود: در این زمینه واحدهای تجاری مسیر اصلی بایستی پرچم‌ها را نصب کنند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این که پنج شنبه پیش از شروع برنامه در بهشت زهرا میهمانی لاله‌ها را برگزار خواهیم کرد، افزود: تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل با حضور مردم، مسئولین شهرداری تهران، مدیران عامل سازمان‌ها، شهرداران نواحی در حرم امام راحل ادای احترام خواهد شد.  
 
وی با اعلام این که نمایشگاه عکس و کتاب با عنوان من انقلابی‌ام در مناطق 22 گانه تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب با محوریت انقلاب اسلامی، ولایت و بصیرت برپا خواهد شد. هم چنین در ایام الله دهه فجر فیلم‌های انقلاب اسلامی را در سرای محلات اکران خواهیم کرد.  
 
رئیس کمیته تزیینات دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این که جشنواره شمسه با همکاری مجموعه فرهنگی هنری شمسه برنامه‌های متعددی را در دهه فجر برگزار خواهد کرد، خاطر نشان کرد: اتوبوس‌های فرهنگی با خدمات فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن حضور دارند. همچنین کتاب "راه اینجاست" در مسیر راهپیمایی 22 بهمن توزیع خواهد شد. کتابی که بیانات حضرت امام(ره) در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی را در خود جای داده است.  
 
عیاضی برنامه مهم دیگر کمیته هیات مذهبی ستاد دهه فجر را تجلیل از خانواده معظم شهدا به عنوان ولی نعمتان دانست و افزود: 22 ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی یوم الله 22 بهمن برپا خواهیم کرد که خدمات متعددی را به مردم ارائه کند. در این زمینه برنامه‌ای با عنوان محله انقلاب اسلامی در 22 منطقه شهر تهران آغاز به کار خواهند کرد که ماکت آن نیز استقرار پیدا می‌کند.  
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این که در شب 22 بهمن در سازه اصلی برج میلاد بانک الله اکبر با حضور خانواده معظم شهدا پخش خواهد شد، افزود: در مراکز فرهنگی شهرداری تهران باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس و برج میلاد برنامه‌های متعدد فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.همچنین تور تهران گردی به منظور بازدید میهمان خارجی هم ترتیب داده شده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه با توجه به این که 22 بهمن روز استکبار ستیزی است آیا بنرهای صداقت آمریکایی در طول مسیر برپا خواهند شد؟ افزود: شورای محیطی با حضور صاحب نظران در شهرداری تشکیل می‌شود که شعارها و یا تابلوها اکران را تایید می‌کند تاکنون موضوع خاصی در این زمینه نبوده است و شعارهای تعیین شده پیش از شروع دهه فجر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.