۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

دولت به دنبال توسعه مدارس غیر دولتی

هشت درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند ومسئولان آموزش و پرورش امیدوارند این رقم به 20 درصد برسد.
کد خبر : ۱۵۸۳۰۵
صراط: معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش در جمع فرهنگیان بم ابراز امیدواری کرد : با طراحی برنامه های این وزارتخانه مدارس غیر دولتی 20 درصد توسعه یابد.

دیمه ور از افزایش کلاسهای چند پایه در روستاهای کشور خبر داد و افزود : امسال به دلیل کاهش جمعیت روستاها نسبت به پارسال کلاسها از 48 هزار به 51 هزار کلاس افزایش یافته است .

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به انتقاد های فرهنگیان بم به برخی سیاست ها و طرح های آموزش و پرورش از جمله طرح 6 /3/3 ، کمبود سرانه دانش آموزی ،کمبود نیروی بومی ، وجود مدارس کپری و کانکسی و...تصریح کرد : راه کار های حل این مشکلات به 4محور تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام نیروی های انسانی وزارت آموزش و پرورش ساماندهی می شوند خاطرنشان کرد : با وجود کاهش جمعیت دانش آموزی ، افزایش فضا های آموزشی ،کاهش کم کارمندان و باز نشستگان همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید نیروها ساماندهی شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ، گام دوم را بهبود مدیریت آموزشگاهی خواند و گفت:طرح تعالی مدیریت کیفی مدارس در سال تحصیلی آینده اجرایی و تا اسفند امسال به مدارس بخشنامه و تا پایان مرداد نیز به مدیران آموزش داده می شود.

دیمه ور، گام سوم را سیاست های جدید آموزش و پرورش و بودجه ریزی عملیاتی دانست وافزود :مدیران ،مدرسه ها را جهاد گونه و حتی برخی از چک و پول شخصی خود در اداره مدرسه استفاده می کنند که این جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در بودجه 93 خاطرنشان کرد : بیشتر بودجه هایی که وارد وزارتخانه شده ، به مدارس اختصاص داده ایم تا مشکلات آنها حل شود.

دیمه ور گام چهارم را جلب مشارکت مردمی دانست و از فرماندار بم نیز خواست که خیرین را در بم شناسایی و از آنها در این زمینه کمک بگیرد.

فرماندار بم نیز در خصوص وضعیت آموزش و پرورش این منطقه گفت: شرق استان کرمان با محرومیت دست و پنجه نرم می کند و نیازمند نگاه ویژه است.

زین الصالحین افزود : بیش از 55 هزار دانش آموز شرق استان نیاز به اداره کل آموزش و پرورش برای خدمات رسانی دارند.

وی همچنین از کمبود فضا های آموزشی در شهرستان بم خبر داد و گفت:هنوز هم در برخی از مناطق مدارس کپری و جود دارد و در بم نیز دانش آموزان در کانکس ها و فضا های باز تحصیل می کنند.

فرماندار بم خواستار تعیین تکلیف نیرو های پیشرو شد و خاطرنشان کرد :در جذب نیرو به بومی بودن معلمان توجه ویژه شود تا این نیروها در بم باقی بمانند.

در بم بیش از 29 هزار 226 دانش آموز در حال تحصیل هستند.