۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
دادستان سمنان:

تعطیلی دستگاه های دولتی به جای حمایت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از عدم حمایت برخی دستگاه‌های اجرائی این استان و واحدهای تولیدی و صنعتی انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۵۸۴۰۰
صراط: حیدر آسیابی در نشست شورای گفت وگو با بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی غرب علیه ایران اسلامی قرار دارند اظهار کرد: دلیل اینکه در این شرایط اقتصادی کشور و درحالی که اقتصاد ایران با فشارهای خارجی روبه رو است، دستگاه‌هائی مانند شرکت گاز به‌جای حمایت از تولید، عامل تعطیل شدن واحدهای تولیدی می‌شوند چیست؟

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان واحدهای تولیدی آسیب دیده را جانبازان نبرد اقتصادی خواند و بیان کرد: چرا در این شرایط ویژه و حساس، یک دستگاه دولتی باید عامل تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

آسیابی  نبرد اقتصادی غرب با جمهوری اسلامی ایران را نابرابر عنوان و تصریح کرد: ایران اسلامی در جنگ اقتصادی نیز که یک جنگ تمام عیار است، در نبرد با دشمن است و واحدهای تولیدی که در این شرایط آسیب می‌بینند جانبازان این جنگ اقتصادی هستند و از این منظر باید همه مسئولان استان از آنها حمایت کنند نه اینکه سبب تعطیلی آنها شوند.

وی با ارائه راه‌کارهائی برای حمایت برخی دستگاه‌های طلبکار از صنایع عنوان کرد: دستگاه‌ها می‌توانند به جای تعطیل کردن خطوط تولید این واحدها، ابنیه آن را به‌عنوان ضمانت توقیف کنند تا واحدها به تولید ادامه داده و بدهی خود را به بانک‌ها یا دیگر دستگاه‌ها پرداخت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی حمایت همه جانبه از بخش تولید است، اظهار کرد: تمامی مصوبات ما در دستگاه قضا، کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان بر پایه حمایت از بخش صنعت و عدم تعطیلی خطوط تولید استوار است.

آسیابی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بخش صنعت کشور باید همه جانبه حمایت شوند گفت: همه نهادهای دولتی موظف به حمایت و تعامل با تولیدکنندگان استان هستند و هرجا نیز ابهام قضایی وجود داشته باشد آمادگی داریم از واحدهای تولیدی حمایت قضایی کنیم.


منبع: تسنیم