۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

ناعدالتی در یک مصوبه مجلس

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر کسی بخواهد یک مغازه کوچک در محروم‌ترین نقطه شهر ایجاد کند باید عوارض تجاری بدهد اما یک پزشک در خیابان صفاییه باید عوارض مسکونی بدهد.
کد خبر : ۱۵۸۴۱۸

صراط: عباس ذاکریان سه شنبه شب در چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه رویه ما در شورای سوم هم نسبت به خیرین رویه مثبتی بود، اظهار داشت: تا پرونده‌ای می‌آمد که اسم خیر بر روی آن بود همه اعضا کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه این رویه در شورای چهارم نیز وجود دارد، ابراز داشت: تکلیف ساخت مراکز بهداشتی و درمانی بر عهده وزارت بهداشت است و این وظیفه در استان‌ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز با اعتباراتی که دارد از عهده ساخت این مراکز بر نمی‌آید، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید یک تقسیم کار انجام گیرد بدین معنا که عوارض، انشعابات و... بر عهده دانشگاه باشد و خیرین هم بدون دغدغه شروع به ساخت کنند.

وی با بیان اینکه خیر نباید به دنبال گرفتن پروانه و انشعابات باشد، اظهار داشت: این تکالیف بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و نباید این دغدغه‌ها به خیر منتقل شود.

ذاکریان با بیان اینکه با مصوبه مجلس عوارض مطب پزشکان، طبق عوارض واحدهای مسکونی محاسبه می‌شود، ابراز داشت: اگر کسی بخواهد یک مغازه کوچک در محروم‌ترین نقطه شهر ایجاد کند باید عوارض تجاری بدهد اما یک پزشک در خیابان صفاییه باید عوارض مسکونی پرداخت کند.

وی این مصوبه را غیر عادلانه دانست و گفت: باید قانونی مبنی بر معافیت پرداخت عوارض برای ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و اورژانس در سطح کشور در مجلس تصویب شود اما به ازای آن دولت عوارض را محاسبه و به شهرداری پرداخت کند.


منبع: فارس