۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

درخواست خانواده جاسوس آمریکایی ازدولت

اعضای خانواده باب لوینسون، مامور سازمان سیا که از ۷ سال پیش در جنوب ایران مفقود شده، تایید کردند که او برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کار می‌کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۴۴۸

صراط: به نقل از سی ان ان، خانواده باب لوینسون که از 7 سال پیش در جزیره کیش در ایران گم شده است از مدتها پیش می‌دانستند که لوینسون برای سازمان سیا کار می‌کرده اما به توصیه دولت آمریکا از افشای آن خودداری کردند.

براساس این گزارش، اکنون آنها به این نتیجه رسیدند که افشای این موضوع که لوینسون برای سازمان سیا کار می‌کرده است به نجات جان او و مشخص شدن سرنوشت او کمک می‌کند.

اعضای خانواده لوینسون شب گذشته در مصاحبه با سی ان ان، دولت آمریکا را به انجام اقدامات ناکافی برای پیدا شدن لویسنون متهم کردند.

خانواده لوینسون تاکید کردند، زمان آن رسیده است که کاخ سفید حقایق را درباره باب لوینسون بگوید.

«دن لوینسون» پسر باب لوینسون گفت: ما امیدواریم آنها (مقامات آمریکایی) درخواست ما را بشنوند و اذعان کنند که لوینسون در ایران چه می‌کرده است.

مقامات آمریکا بارها از گفتن اینکه لوینسون برای دولت کار می‌کرده است خودداری کردند. در عین حال آنها قول دادند که او را پیدا کنند و به آمریکا بازگردانند.

باب لوینسون، که اکنون 65 سال دارد برای انجام ماموریتی به جنوب ایران سفر کرده بود اما مدت کمی پس از آن ناپدید شد و هیچ خبری از سرنوشت او نیست.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تاکید کرد که دولت ایران اطلاعی از سرنوشت باب لوینسون ندارد.

روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اخیرا در گزارشی فاش کردند که لوینسون یک پیمانکار سازمان سیا بوده است.


منبع: فارس