۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

شورای عالی نیروهای مسلح فریبمان داد

اخوان‌المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سومین سال‌روز انقلاب ۲۵ ژانویه، با اشاره به فریب خوردن خود از شورای عالی نیروهای مسلح این کشور، خواستار غلبه بر کودتاچیان شد.
کد خبر : ۱۵۸۴۵۵
صراط: به نقل از سی‌ان‌ان، اخوان‌المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سومین سال‌گرد انقلاب 25 ژانویه سال 2011 میلادی اعلام کرد: در اعتماد به شورای عالی نیروهای مسلح مرتکب اشتباه شده است.

این جماعت از همه‌ گروه‌هایی که در فعالیت‌های انقلابی سال 2011 میلادی مشارکت داشتند خواست تا به منظور غلبه بر کودتا و پایان دادن آن، همچنان به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه دهند.

در  بیانیه اخوان‌المسلمین همچنین آمده است که کشور به مرحله‌ای سخت‌تر از مراحل ما قبل انقلاب 25 ژانویه بازگشته است که علت آن هم توطئه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و داخلی است که با سوء استفاده از اشتباهات ما طراحی شده است.

اخوان‌المسلمین مصر همچنین افزود: ما خود را از اشتباهاتی که مرتکب آن شدیم تبرئه نمی‌کنیم چرا که ما به نظامیان و عدالت دستگاه قضایی اعتماد کردیم و هرگز به ذهن ما خطور نمی‌کرد که ممکن است یک مصری ملی‌گرا این آمادگی را داشته باشد که به منظور رسیدن به قدرت و تحقق رؤیاهایش حاضر باشد مصر را به آتش کشد.

این جماعت با اشاره به تحریم همه‌پرسی قانون اساسی توسط جوانان افزود: ما در حالی که به استقبال از سومین سال‌روز انقلاب 25 ژانویه می‌رویم، از همه می‌خواهیم که با حفظ وحدت انقلاب را پس گرفته و از طریق ادامه فعالیت‌های انقلابی خود ضمن غلبه بر کودتا آزادی، عدالت، و کرامت انسانی را محقق کنند.

اخوان‌المسلمین در ادامه این بیانیه تاکید کرد که بار دیگر فریب تلاش‌های نظامیان برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین صفوف انقلابیون را نخواهد خورد.

لازم به ذکر است که پیش از این محمد‌مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر نیز در اظهاراتی، روز 25 ژانویه را پایان درد و رنج خود و اخوان‌المسلمین دانسته بود.


منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند