۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰

حساب بانکی ۱۶ میلیون آلمانی هک شد

مسئولان آلمانی از هک شدن حدود ۱۶ میلیون حساب بانکی آنلاین و به سرقت رفتن اطلاعات این حساب‌ها خبر می دهند.
کد خبر : ۱۵۸۵۲۴
صراط: به نقل از پرس‌تی‌وی؛ مقام‌های سازمان فدرال امنیت اطلاعات آلمان اعلام کردند، هکرها توانسته‌اند با هک کردن 16 میلیون حساب آنلاین بانکی، اطلاعات مربوط به این حساب‌ها را به سرقت ببرند.

بر اساس این گزارش هکرها با استفاده از یک بدافزار رایانه‌ای در سیستم‌ها و شبکه‌های بانکی نفوذ کرده و اطلاعات مربوط به حدود 16 میلیون حساب بانکی آنلاین را سرفت کرده‌اند. مقام‌های آلمانی هنوز هویت هکرها و انگیزه های اصلی آنها را منتشر نکرده‌اند.سازمان امنیت اطلاعات آلمان وبسایتی را راه اندازی کرده است تا به مردم کمک کند آیا جزییات ایمیل آنها نیز به سرقت رفته است یا نه. چالش های امنیتی به نگرانی بزرگی برای کاربران اینترنتی در آلمان تبدیل شده است.

یک کارشناس امور رایانه‌ای و دیجیتال در این باره تاکید کرد، این مورد نشان می‌دهد که سرقت‌های آنلاین به چه میزان پیشرفت کرده است و ما مجبوریم برای مقابله با آن کارهای زیادی را در آینده انجام دهیم.

این در حالی است که با انتشار گزارش‌هایی در خصوص جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان آلمانی در نوامبر سال گذشته، سیاستمداران آلمانی با اجرای تدابیری به منظور حفظ امنیت سایبری این کشور موافقت کردند.


منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم