۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

حداد: ما به رفتار آمریکا خوشبین نیستیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مجلس بر روند مذاکرات نظارت دارد و مرحله به مرحله آن را دنبال می‌کند.
کد خبر : ۱۵۸۵۵۰

صراط: غلامعلی حداد عادل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس بر روند مذاکرات و توافقنامه نظارت دارند و بارها وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه به مجلس دعوت و سخنان آنان استماع شده ضمن این که روند نظارتی مجلس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سخنان برخی نمایندگان درباره کارت زرد به وزرای دولت به معنای تقابل با دولت نیست بلکه نمایندگان به وظیفه خود عمل می‌کنند و در تمام دولت‌ها چنین رویه‌ای وجود داشته است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز مانند دلسوزان انقلاب در سایر قوا، برای پیشرفت و موفقیت نظام تلاش می‌کنند.

حدادعادل در مورد توافقات ژنو نیز اظهار نظر کرد و ادامه داد: داوری و ارزیابی درباره مذاکرات هسته‌ای بسیار زود است هرچند که ما به رفتار آمریکا خوشبین نیستیم.

وی اضافه کرد: باید قدری زمان بگذرد تا نتیجه‌گیری کنیم و ببینیم که آیا تعهدات طرف مقابل اجرا می‌شود یا مانند زمان تعلیق خودخواسته بدقولی می‌کنند.

بدون توجه به ژنو 2 مسیر خود را ادامه می‌دهیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در مورد عدم حضور ایران در ژنو 2، گفت: ایران کشوری تعیین کننده در منطقه است و نظر خود را در مورد سوریه تغییر نمی‌دهد.

حدادعادل بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ادامه مسیر درست خود را بر حضور در کنفرانس ژنو ترجیح می‌دهد.

وی عنوان تصریح کرد: حضور و یا عدم حضور ما در این کنفرانس در تشخیص جمهوری اسلامی در مورد سوریه تاثیر ندارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به لزوم همگرایی بیشتر اصولگرایان مجلس گفت: همگرایی در عمل بیشتر شده و این دو فراکسیون اصولگرا همگرایی بیشتری خواهند داشت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل فرهنگی و هنری به اظهار نظر پرداخت و اضافه کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره فجر باعث می‌شود که نسل بعد از انقلاب احساس غریبی با انقلاب نداشته باشند.

این نماینده مجلس در پایان متذکر شد: این جشنواره یک یادآوری مفید است برای اینکه حادثه تاریخی انقلاب فراموش نشود و به نسل جدید انتقال یابد.

منبع: فارس