۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰

توافقنامه هسته ای بین عربستان و اردن

رئیس شهرک انرژی اتمی و انرژی‌های تجدید پذیر «ملک عبدالله» عربستان امروز چهارشنبه در امان پایتخت اردن با رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور توافقنامه همکاری هسته‌ای امضا کرد.
کد خبر : ۱۵۸۶۸۲
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دکتر «هاشم یمانی» امروز چهارشنبه با دکتر «خالد طوقان» رئیس سازمان انرژی اتمی اردن توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای امضا کردند.

پس از امضای این توافقنانه، دو طرف بر تحکیم روابط برادرانه و تلاش برای تقویت همکاری متقابل و تمایل هر دو طرف برای توسعه همکاری در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در جهت رفاه شهروندان دو کشور تاکید کردند.

هدف از امضای این توافقنامه، تبادل اطلاعات و برگزاری سمینارها و دوره‌های علمی برای کسانی است که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت دارند و همچنین طرفین توافق کردند کار گروه مشترکی برای اجرای پژوهش‌‌ها و پروژه‌های مشخص در راستای خدمت به اهداف مشترک تشکیل شود.

دو طرف همچنین درباره تبادل مواد هسته‌ای و دیگر مواد، تجهیزات و فناوری و نیز اجرای مطالعات ویژه برای تعیین مکان‌های تاسیسات هسته‌ای در مناطق مرزی بین دو کشور توافق کردند و هدف از این توافقنامه تضمین سلامت هسته‌ای و جلوگیری از تشعشعات هسته‌ای در مناطق مرزی بین دو کشور، تبادل تجربیات و اجرای مطالعات مشترک در زمینه ارزیابی تاثیرات زیست محیطی نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای است.


منبع: تسنیم