۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
محمد تقی رهبر:

سازمان ملل سازمان دولتهاست نه ملتها!

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عمل بان کی مون در پس گرفتن دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو دو لکه ننگی است که برای همیشه در تاریخ برجا خواهد ماند.
کد خبر : ۱۵۸۶۸۴
صراط: محمدتقی رهبر منطقه اصفهان در خصوص پس گرفتن دعوت "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل از ایران برای حضور در اجلاس "ژنو 2"، اظهارکرد: خیلی روشن است که سازمان ملل و شخص دبیرکل آن تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ و زورگو به رهبری آمریکا قرار دارد و به همین دلیل دعوت خود را از ایران پس گرفت که این نشان می‌دهد که سازمان ملل بازیچه قدرت‌های بزرگ است و به عبارتی سازمان دولتهاست نه ملتها!

وی افزود: مسلم است که آمریکا و لابی صهیونیستی نمی‌خواهند که ایران در کنفرانس ژنو دو شرکت داشته باشد چرا که می‌دانند ایران یک بازیگر مهم منطقه‌ای است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح‌کرد: "بان کی مون" نشان داد که اصلاً استقلال رأی ندارد و اگر دبیرکل می‌خواهد به همه کشورها به یک چشم نگاه کند، نباید این عمل را انجام می‌داد. به نوعی بان کی مون تحت فشار تروریست‌ها و قدرت‌ها قرار گرفت و ما باید در ابتدا از دعوت دبیرکل سازمان ملل برای حضور ایران در کنفرانس ژنو دو تعجب می‌کردیم که چگونه این جسارت را در برابر استکبار پیدا کرده است که ایران را به این کنفرانس دعوت کرده است.

رهبر اضافه کرد: طبیعی است که اگر ایران در کنفرانس "ژنو2"شرکت می‌کرد، قدرت‌های بزرگ نمی‌توانستند اهداف شوم خود را پیاده کنند و به نوعی ایران به اجلاس "ژنو2" اعتبار می‌داد.

وی گفت: با این روند کنفرانس ژنو2 به جایی نخواهد رسید. البته غرب و استکبار قصد دارند که یک دولت انتقالی در سوریه تشکیل دهند و نظام اسد را به زیر بکشند. طبیعی است که به این هدف شوم خود نخواهند رسید چرا که در میدان عمل است که معادلات رقم می‌خورد و همانگونه که شاهد هستیم فعلاً در سوریه نظام بشار اسد دست بالا را دارد و تهدید نظامی آمریکا هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اینگونه کنفرانس‌ها که شخصیت‌های سیاسی با کراوات می‌آیند می‌نشینند و می‌خواهند سرنوشت یک ملت را رقم بزنند، به جایی نخواهد رسید و در کل هدف استکبار شکستن جبهه مقاومت است. برای آن‌ها در گذشته مقاومت حافظ اسد گران تمام شد و ایران همچنان باید از نظام بشار اسد حمایت کند تا سرانجام ملت سوریه پیروز شود.

رهبر خاطرنشان‌کرد: در یک کلام عمل بان کی مون در پس گرفتن دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو دو لکه ننگی است که برای همیشه در تاریخ جهان و سازمان ملل برجا خواهد ماند.


منبع: ایسنا