۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

کنفرانس خبری دیده بان حقوق بشر برگزارنشد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات اماراتی مانع از برگزاری کنفرانس خبری خود در شهر دوبی شدند.
کد خبر : ۱۵۸۷۴۵
صراط: به نقل از نشریه کاظمه؛ سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات اماراتی مانع از آن شدند که این نهاد کنفرانس خبری خود در شهر دوبی را که به ارائه گزارشی انتقادی از نقض حقوق بشر در این کشور اختصاص داشت، برگزار کند.

این نهاد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد از حدود یک‌»اه پیش سالنی را در یکی از هتل‌ةای دوبی رزرو کرده تا بتواند گزارش خود ا زوضعیت حقوق بشر در امارات متحده عربی را ارائه کند.

در این بیانیه آمده است که مسئولان هتل و سالن کنفرانس خبری اعلام کرده‌اند به علت نداشتن مجوز از سوی نهادهای دولتی و مسئول رزرو سالن برای برگزاری کنفرانس خبری ملغا شده است.

سارا لی‌ویتسون مدیر مرکز منطقه‌ای دیدهبان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که ممنوعیت برگزاری کنفرانس خبری این نهاد در امارات متأسفانه نشانه‌ای از تهدیدات فزاینده علیه آزادی بیان در این کشور است.

خاطر نشان می‌شود که در گزارش دیه‌بان حقوق بشر، دولت امارات متهم شده است که به شکلی مستمر آزادی بیان و برگزاری تجمعات را محدود کرده است. همچنین مسئولان اماراتی متهم شده‌اند که به صورت مستبدانه و بدون مبنا، تعداد زیادی از افراد مظنون به عضویت در نهادهای اسلامی محلی و بین المللی را بازداشت کرده است.

این نهاد در گزارش خود همچنین با اشاره صدور حکم حبس برای 69 فعال اسلام‌گرا در این کشور،‌ تصریح کرد که این افراد پس از شکنجه شدن در زندان‌های امنیتی و در یک فرآیند ناعادلانه مجرم شناخته شده و محکوم شده‌اند.


منبع: تسنیم