۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶

دردسر اضافه وزن ماموران ناجا

رییس بهداری کل نیروی انتظامی گفت: افرادی که در طول خدمت، دچار اضافه وزن می شوند براساس تاکید فرمانده ناجا باید وزن خود را کاهش دهند که این سنجش در بسیاری از رده ها اعم از مرزبانی، یگان ویژه و دانشگاه علوم انتظامی به اجرا در آمده و نتایج خوبی داشته است.
کد خبر : ۱۵۸۸۴۴
صراط:  به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار"علي مجيدي" در بيستمين همايش سراسري مديران بهداري ناجا ، تقويت "بهداري رزم ، روز آمدي و کار آمدي ، حفظ و سلامت کارکنان" را شعار امسال بهداري نيروي انتظامي عنوان کرد.

وي با بيان اينکه در 9 ماهه امسال قريب 6 ميليون و 280 هزار خدمات درماني در سراسر کشور به مراجعه کنندگان ارائه شده است، گفت : در سال گذشته ، 7 ميليون و 700 هزار خدمات درماني ارائه شد ؛ برآورد ما اين است که امسال اين ميزان خدمات از مرز 8 ميليون نيز بگذرد .

به گفته رييس بهداري ناجا، براساس ارزيابي‌هاي وزارت بهداشت، يکي از بيمارستان‌هاي ناجا درجه يک عالي و بقيه مراکز درماني نشان يک مثبت را دريافت کرده اند.

اين مقام مسئول، به ساخت 2 بيمارستان در تبريز و کرمانشاه در سال گذشته و نيز افتتاح کلينيک فرماندهي انتظامي شرق تهران در هفته ناجا اشاره کرد.

مجيدي با تاکيد بر افزايش نوع کميت و کيفيت خدمات از سوي مراکز درماني ناجا، خاطر نشان کرد : بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته، مراجعان مراکز درماني ناجا از خدمات دريافتي، ابراز رضايت داشتند.

وي به هفتمين کنگره دندانپزشکي نيروهاي مسلح به ميزباني ناجا اشاره کرد و گفت: بنا با اذعان برگزار کنندگان 6 دوره قبلي ، هفتمين کنگره نيز به نحو مطلوب و خوبي برگزار شده است.

اجراي پايلوت ميداني "طرح باکتري مين ياب" تا پايان امسال

رئيس بهداري ناجا در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران، رونمايي از باکتري مين ياب در هفته پژوهش را يک دستاورد خوب بر شمرد و گفت : حدود دو سال پژوهشگران بهداري ناجا، بر روي اين پروژه تحقيقاتي کار کردند.

وي با بيان اينکه در جنگ تحميلي نقاط وسيعي از مناطق جنگي در حصار ميادين مين قرار گرفته که روشهاي متعدد براي از بين بردن آن وجود دارد، گفت: از روشهاي روز آمدي مانند آشکار سازي مواد منفجره استفاده کرديم؛ مراحل آزمايشي اين طرح با وسعت کم و با موفقيت اجرا شده، اجراي پايلوت ميداني اين طرح مستلزم ارائه يک ميدان مين تعيين شده است تا طرح مذکور انجام شود که اميدواريم تا پايان امسال، به مرحله اجرا در بيايد.

به پليس هاي چاق، امتيازاتي تعلق نخواهد گرفت

مجيدي با اشاره به اجراي سنجش BMI (سنجش وزن کارکنان)، گفت: افرادي که در طول خدمت، دچار اضافه وزن مي شوند براساس تاکيد فرمانده ناجا بايد وزن خود را کاهش دهند؛ اين سنجش در بسياري از رده ها اعم از مرزباني، يگان ويژه و دانشگاه علوم انتظامي به اجرا در آمده و نتايج خوبي در اين زمينه در بر داشته است.
 
وي افزود: در صورتي که افراد براساس اين سنجش، وزن خود را کاهش ندهند، از برخي از امتيازات محروم خواهند شد؛ خوشبختانه در سالهاي اخير اضافه وزن ماموران کاهش يافته است.

وي با اعلام اينکه ورزش صبحگاهي اجباري است، تاکيد کرد: کارکنان موظف هستند، هر روز يک ساعت و 30 دقيقه ورزش صبحگاهي انجام دهند و در صورتي که نيرويي دچار بيماري خاص باشد با نظر پزشک متخصص مي تواند در ورزش صبحگاهي شرکت نکند.

اجراي طرح پايش سلامت نيروها براساس يگان هاي خدمتي

رييس بهداري ناجا با بيان اين که نيروهاي پليس نيز از جامعه جدا نيستند و ممکن است دچار بيماري هاي روحي، رواني و اضافه وزن شوند، گفت: طرح پايش سلامت نيروها بر اساس يگان هاي خدمتي به صورت 4 ساله، 2 ساله و يک ساله اجرا مي شود و در اين طرح معاينات عمومي و آزمايش هاي تخصصي انجام مي شود.

توزيع شير در بين ماموران پليس راهور

اين مقام مسئول با اشاره به توزيع شير در ميان ماموران پليس راهور، افزود: علاوه بر اجراي طرح سنجش سرب در ميان نيروهاي پليس، شير نيز به عنوان تغذيه و نه درمان آلودگي در ميان اين افراد توزيع مي شود.

وي، "چرخش نيروها بين مناطق" را طرح ديگري براي ماموران راهور عنوان کرد و ادامه داد: اين افراد با توجه به شرايط آلودگي هوا در سطح شهر به صورت دوره اي جابجا مي شوند.

مجيدي درباره سامانه صداي پزشک، گفت: سامانه صداي پزشک با شماره تلفن 165 براي کارکنان نيروي انتظامي و خانواده هاي آنها راه اندازي شده و اين افراد مي توانند به صورت 24 ساعته تماس بگيرند و از خدمات روانپزشک، روانشناس و پزشکان متخصص بهره مند شوند.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: درصورت تماس در خارج از ساعات اداري، کد رهگيري به تماس گيرنده داده شده و وي پس از 48 ساعت مي تواند با ارائه اين کد پاسخ سوال خود را دريافت کند.

رييس بهداري ناجا در خاتمه تصريح کرد: بدنبال اين هستيم تا "صداي پزشک" را به صورت تلفن تصويري (تله مديسن)، اجرايي کنيم البته اين مستلزم آن است که پهناي باند از سوي مخابرات داده شود که مراحل آن در حال انجام است البته اين طرح در همايش روساي درماني نيروهاي مسلح به صورت آزمايشي برگزار شد.